Synka från min kalender till Gmail?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Chrille78, 23 jan 2012.

1. Chrille78

Chrille78 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, här kommer lång läsning..

Jag är helt ny på android och fick min första androidtelefon veckan innan jul (Samsung Galaxy S2).

Nu är det såhär att företaget jag jobbar på har en gammal mailserver som inte klarar att synka mail och kalender från outlook utan hjälp av ett program/app som heter iAnywhere office mobile.
    På min gamla Nokia E72 tyckte jag det funkade riktigt bra men i samsungen funkar det halvkasst faktiskt. Kalenderns veckor börjar på söndagar och är allmänt dålig överlag. Mailfunktionen funkar hyffsat men jag kan inte öppna bifogade dokument, varken office eller pdf.
    Om nån är duktig på ianywhere så är jag idel öra.

Detta har nu lett till att jag använt en annan kalender, nämligen den som fanns i från början. Men jag känner att jag borde synka mot något, som en sorts säkerhet ifall ajg skulle bli av med telefonen.
    Så jag har öppnat ett gmail-konto med kalender att synka mot. Problemet är bara att gmal-kalender är tom och och jag vill få över allt jag skrivit i My Calendar i telefonen till gmail och att de börjar synka med varann.

Jag får det inte att funka. Jag har fått verifieringskod och så från gmail.

Jag förstår att My Calendar och gmailkalendern är två olika men man kan välja att visa båda i Jorte eller den vanliga kalendern.
    Går det att synka från My Calendar till gmail från telefonen eller måste jag skriva om allt i gmailkalendern och synka från den till telefonen?

Långt inlägg men jag ville vara tydlig ifall det finns fler saker i texten som kan generera tips till mig.

MVH
    Chrille