synka kalender google

Discussion in 'Frågor och support' started by koki88, Oct 25, 2012.

1. koki88

koki88 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag använder mig av S planner i min samsung galaxy s3. Det jag vill göra är att kunna synka den till google-calender, alltså på datorn. Meningen är väl att det ska gå? Så det jag skriver i mobilen blir synligt på datorn och vice versa.

Inne bland inställningarna så står det att det ska synka med google, och gmail och massa annat. Och jag har även google kalendern som app i mobilen, och allt jag skriver i s planner hamnar även där, så det synkas ju iaf mellan dom två. Men ingenting händer på datorn i google calender!

Jag har också provat att genom google-calender i mobilen synka till datorn, blir samma sak. Står att det synkas men när jag loggar in på datorn är kalendern tom.

Har hört att det ska vara jätteenkelt, men just nu fattar jag faktiskt ingenting.

Hjälp någon?

2. koki88

MINA ENHETER

....

Okej, nu upptäckte jag en sak.

EN uppgift hade jag aktivt lagt in från google-calender appen. DEN finns när jag går in via datorn istället.

Men jag tyckte verkligen inte om den appen. Gillade S-planner bättre. Ska det verkligen inte gå att synka till datorn via S-planner? Står ju att det synkas...

3. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Verkar som att den som standard sätter det i my calendar, ändra det till din gmail-kalender. Så när du skapar en händelse se till att du inte använder my calendar utan din gmail-kalender.

"That's all very well but the problem I've found is as above, when your in S planner and adding a event the default calendar was Samsung Calendar. If I click the right arrow next to calendar I can change to my gmail calendar and it syncs fine."

http://www.samsunggalaxys3forum.com...3-s-calendar-not-syncing-google-calendar.html

http://androidforums.com/samsung-ga...do-i-remove-my-calendar-default-acccount.html

4. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Går det att välja vilken kalender som en post skapas i när du skapar en ny i s planner? Kan ju hända att du lägger till dem i den lokala kalendern istället för den som synkas med Google.

5. koki88

MINA ENHETER

det som finns att välja är "min kalender" och min gmail adress.. inget som heter Google kalender. men ska prova välja min gmail och se vad som händer

6. koki88

MINA ENHETER

Ja, nu funkade det ju utmärkt.

Tänk att det är så enkelt ibland. Hade det ju framför näsan. Va till och med och valde mellan dom förut och funderade på vad skillnaden blir haha.