Fråga: Synka kalender med senaste firmware

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av jai134, 7 mar 2013.

1. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har en kollega som jag försker hjälpa. Han kan inte synka kalendern. Alla kalendrar är förbockade i inställningarna men kalendern förblir tom. Det går inte heller att gå via browsern för då får han upp "too many redirects". Har googlat lite och det verkar som om några har löst det genom att ta bort googlekontot från enheten och sedan loggat in igen.
    Eftersom jag själv sitter på enheter med version 4.0.4 känner jag inte igen mig riktigt och eftersom det inte är min egen enhet vill jag inte leka för vilt med den.
    Är det någon här som upplevt samma och åtgärdat problemet så är jag väldigt tacksam för en hjälpande hand.

2. kenuswe

kenuswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Hjälper detta?

http://support.google.com/calendar/bin/answer.py?hl=sv&answer=2670120&topic=2908050&ctx=topic

3. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nej, dom sakerna har jag redan provat. Kalendrarna visas inte. Inte i S-planner eller i googlekalender-appen. Om vi tar bort googlekontot? Försvinner hans användare då? Han har inte sparat sina kontakter på google utan i telefonen så jag är orolig för att kontakterna raderas om vi tar bort synkningen med google.

4. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER