synka kalender mot flera kalendrar

Diskussion i 'Desire Z' startad av Hellis, 23 aug 2011.

1. Hellis

Hellis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Får inte det att fungera.
    Det fungerade perfekt förut men sen uppdaterade jag till 2.3 och telefonen har stulat sjukt mycket, så jag gjorde en total reset.
    Har fått rätt på allt utom kalendern nu.
    Har min egen gmail-kalender, vill minnas att jag hade en facebook kalender förr, och så en delad kalender.

När jag loggar in på mitt gmailkonto ser jag gmail och den delade (inte facebooks eftersom den borde finnas i telefonen), men på telefonen får jag bara fram gmail kalendern.

Telefonen visar att den ska synka med den delade men det gör den inte.
    Har försökt i flera timmar nu att få rätt på det, nån som vet varför det strular?

Har provat få rätt på det både i HTC kalendern och Buisness kalender men de vägrar båda två

2. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Kanske detta fixar problemet? Gå till Settings / Applications / Manage Applications / All / Calender Storage. Radera data, cache och annat.

3. Hellis

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Det funkade tyvärr inte.

Provade skapa en ny delad kalender för att prova lägga till den i min gmail kalender och då funkade det.
    Men av nån anledning får jag inte in de kalendrar jag hade innan jag återställde telefonen.

Det verkar som problemet ligger hos gmail kalendern, att den inte skickar vidare informationen.

Kan man återställa bara gmail kalendern utan att det påverkar resten av gmail kontot?
    Vill inte att mina appar och sånt ska påverkas.

4. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Använder du samma GMail adress som förut?

5. Hellis

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Ja.
    Allt är det samma. Förstår inte varför kalendern inte skickar vidare allt.

Som sagt kan jag lägga till en extra kalender och det skickas vidare till telefonen.
    Men jag har även svensak helgdagar, den syns inte i telefonen. Och inte heller instruktörskalendern som jag verkligen måste ha.
    Detta är verkligen sjukt irriterande.

Har loggat in på gmail via datorn och plockat bort prenumerationen på instruktörskalendern och sen uppdaterat i telefonen så det försvann där öckså.
    Sen lagt till den igen via datorn och då uppdaterat telefonen igen. Men den vägrar fortfarande.

6. Hellis

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Gav upp till slut och gjorde en ny total reset och nu funkar kalendern som den ska.
    Har nån timmes arbete att få rätt på allt igen men nu funkar det viktigaste