Synka kontakter m m

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Greta723, 18 jun 2011.

1. Greta723

Greta723 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej, Har haft en x10 mini pro sedan jul som bara krånglat. Nu ska jag byta till en galaxy sII men jag får inte över kontakter, och sånt. Har försökt synka till gmail men det verkar inte ha fungerat. Hur gör jag??? Tidigare har jag bara bytt mellan olika sonyericsson och då har det följt med utan att jag gjort något. Hur gör jag för att spara alla sms?? Tacksam för hjälp snarast!!!

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Den absolut smidigaste hanteringen av dina kontakter görs via Google Contacts, men dina kontakter dyker alltså inte upp där? Från din X10, ladda ner gratisappen UiA - Backup Contacts från Market och exportera kontakterna till en CSV-fil. Logga därefter in på Google Contacts med samma Googlekonto som är kopplat till din SGS2, välj Importera -> Välj fil och markera sedan CSV-filen som du exporterade i föregående steg. Nu ska dina kontakter dyka upp på telefonen.

För backup av sms kan du använda SMS Backup & Restore. Installera på din X10, gör en backup, stoppa in SD-kortet i din SGS2/kopiera mappen /sdcard/SMSBackupRestore och dess innehåll och flytta den till ditt nya SD-kort, ladda ner SMS Backup & Restore till din SGS2 och välj alternativet Restore.

anemyr gillar detta.