Synka kontakter med apps konto, går det?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Hultner, 27 apr 2011.

1. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har synkat min telefon med mitt google apps konto och har märkt att mina kontakter inte synkas, jag har kompisar som använder vanliga gmail konton och deras fungerar utmärkt, måste man synka med ett vanligt gmail konto för att det ska fungera?

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Har du tittat under inställningar för synk i telefonen på vad som står där under just det kontot? Man brukar kunna välja om man vill synka mail, kontakter och/eller kalender. Har du tur är det bara så att det inte är förkryssat för kontakter.

3. GammelGreggan

GammelGreggan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har apps-konto och kontakterna synkas utan problem.

4. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har kontakter förkryssat i synkinställningar, har haft det från början men de dyker inte upp på mitt apps konto. Har Kalender och mail också för den delen och båda de funkar bra.

Hmm jag lade in 62 kontakter i en grupp då några av mina kontaktgrupper dykt upp. När jag sedan synkade manuellt, uppdaterade gmail för att sedan gå in och kolla. Då hade gruppen kommit med men bara med 26 kontakter, antagligen kontakter som jag har i gmail sedan innan då det totala antalet kontakter inte ökade. Någon som vet varför det är så?

Edit: Hittade denna guiden som visade hur jag skulle göra http://www.google.com/support/forum/p/gmail/thread?tid=30a6a99f562bbb28&hl=en
    Nu har jag alla kontakter på google. :)

Last edited: 27 apr 2011