Synka kontakter med Gmail

Discussion in 'Frågor och support' started by Teddibjörnen, Dec 19, 2012.

1. Teddibjörnen

Teddibjörnen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag kan inte synka kontakter mellan telefonen (Xperia X10i) och Gmail när jag har uppdaterat någon uppgift. Hjälp!

Problemet är att när jag klickar "synka" i telefonen så bara tankar den in de uppgifter som finns i mina kontakter i Gmail. Alltså får jag dubbletter av alla personer. Och någon gång när jag tryckte "synka" igen så tankades uppgifterna från Gmail in IGEN, så jag hade alla personer i 3 exemplar vardera i kontakter i telefonen.

Så min fråga är:

Om jag ändrar någon kontaktuppgift i telefonen, HUR synkar jag så att den nya adressen eller telefonnumret ändras i Gmail? Verkar vara helt omöjligt! :ehm:

2. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Börja med att rensa cache/data för "Kontakter" och "Synkronisera kontakter för Google" så ska du se att det funkar.

3. Teddibjörnen

Teddibjörnen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Eh.... "rensa cache/data för 'kontakter'"? Det finns ju inget som heter så!

Undrar om någon vet vad man kan göra i verkligheten?

4. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Contacts storage är det du skall ta bort data på. Alla kontakter på telefonen försvinner, så länge de är synkade till gmail så kommer de tillbaka.

5. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

I "verkligheten" heter saker och ting förmodligen olika i alla telefoner. Jag utgick från min Galaxy S3 och tänkte att det heter nog något snarlikt i någon annan telefon också. Om nu alternativet "Kontakter" inte finns, kanske det finns något snarlikt, t.ex. "Contacts storage" som Gryph nämnde.

6. no_jah

no_jah Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

1. Börja med att, för säkerhets skull, exportera alla kontakter til en CSV-fil från gmailwebsidan.

2. Stäng av synkningen av kontakerna i telefonen.

3. Radera alla kontakter från telefonen.

4. Slå på synkning av kontaker i telefonen och vänta på att alla kontakter blir synkade.

Om något går snett och kontakerna är borta även i ditt gmailkonto, så har importerar du dina kontakter från CSV-filen.

Lycka till.