Hej. Jag har nu haft min DHD ett par veckor och är riktigt nöjd med den. Hade en Samsung Omnia innan som bara strulade. Så denna är jag riktigt nöjd med. Det som hände med min Omnia var att den tre gånger raderade allt på SIM-kortet. Vilket gjorde att jag blev av med alla kontakter. Så nu med min dhd-tele vill jag alltså synka kontakterna med datorn på ett smidigt sätt. Jag har sökt runt lite, och jag vet väl hur det ska gå till egentligen. Men för mig verkar det inte fungera? http://www.n0.se/v/f3d47c_ewgw.jpg Av vad jag har förstått så ska det finnas lite mer knappar och finesser än vad jag får fram? http://www.n0.se/v/f3d27c_wge.jpg Jag kan trycka på synkronisera PÅ, på musik, bilder och sånt. Men inte kontakter. Vad är det nu jag gör för fel?
Vet faktiskt inte vad som går fel, kan inget om nya htc sync. Men rekommenderas starkt att skaffa gmail och synca kontakterna till själva google kontot. Väldigt smidigt även om Google då känner alla min vänner :S
Har Gmail. Men jag fattade inte riktigt hur det skulle fungera heller. För la jag till Gmail kontot i telefonen och valde "synka kontakter" så la den till alla mina mailkontakter från min mail, i kontaktlistan i telefonen. Inte riktigt vad jag tänkt mig ;P
Kan det vara så enkelt att den inte kan synka kontakter som ligger på simkortet, utan att de måste ligga som kontakter i telefonen? Då till nästa grej. Ifall jag importerar alla kontakter ifrån simkortet. Då ser jag ju båda två (kontakten från simkortet, och kontakten i mobilen) i telefonlistan. Kan man välja att bara se den ena?
Jag skulle rekommendera dig att spara kontakterna som Google-kontakter för då synkas de mot ditt Google-konto och jag tycker det är super smidigt att ha allting där. Nackdel med detta är att du behöver ändra detta manuellt på alla kontakter första gången, men det grovjobbet lönar sig.
Jo den lägger till alla dina email kontakter med, men tryck menu -> view -> endast kontakter med telefonnummer Nu har jag iofs Desire så vet inte om DHD har samma och sen förutsätter jag att du inte Google Kontakter med telefon nummer som du inte vill ha i telefon Nåja hoppas det hjälper, resten av dina frågor vet kan jag ej