Problem: synka m gmail

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Greta723, 17 jun 2013.

1. Greta723

Greta723 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min s3 vägrar att synka mina kontakter till gmail. Sist det lyckades var 120504. Får meddelandet "tillfälligt problem med synkning. Snart tillbaka".

Vad gör man? Finns det något annat sätt att lagra kontakter och kunna redigera dem enkelt? Jag har importerat dem från en gammal telefon occh därför är för- och efternamn i en salig röra och jag vill ordna upp det!

Provade att lägga till ett nytt gmailkonto och då står det att den synkar, men inga kontakter finns i gmail.

Last edited: 17 jun 2013
  2. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har haft samma problem. Det svaret jag fann var att jag måste lägga in gmail och köra det i bakgrunden, då synkar allt som det ska.

3. Greta723

Greta723 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lite korkad är jag...

förstår inte hur du menar. Jag har gmail appen och vad jag förstår så kör den hela tiden då jag får notiser om ointressanta mail? Är det något annat du menar att jag ska göra??

4. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ah okej. Saken är den att jag kör den där stock-samsung-klienten för email. Då fick jag det inte satt synkronisera som det skulle utan var tvungen att ha gmail-appen i tillägg. Kanske inte riktigt samma problem då.

5. hawah

hawah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Om du har kontakterna i GMail, så prova att avlägsna Googlekontot och därefter lägga till det igen och Clear Data för Apps => All => Contacts och Contacts storage.
    Funkade för mig när min synk hängde sig.
    OBS ! om du inte har kontakerna i GMail, så gör inte del 2 ovan...