Synka mail/kalender/kontakter med outloook

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av b4b4k, 15 dec 2010.

1. b4b4k

b4b4k Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har nyss skaffat min första smartphone och har ännu inte riktigt kommit igång.

Jag skulle behöva synca (två-vägs) mellan kalender/mail/kontakter som jag har på min outlook i datorn (ej exchange) och telefonen. Jag testade kalenderfunktionen från Gmail, men det verkade bara vara envägs synd, alltså om jag lade till en post i kalendern på gmail fick jag det i telefonen, men nya poster i telefonen uppdaterades inte i gmail kalendern.

Så till mina frågor om någon kan hjälpa mig:

1. hur kan man göra två-vägs sync mellan telefonen och google kalender/kontakter?

2. hur gör man två-vägs sync mellan telefonen och outlook i min dator? (det följde inte med några programvaror med telefonen).

Tacksamt på svar

2. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

1.
    Två-vägs synk mellan dator och telefon finns. Se bara till att välja din gmail kalender när du skapar din händelse. I 2.1 valde den automatisk "Min kalender" som bara är lokalt men i 2.2 så valde den ditt senaste val.

2.
    Här är två-vägs synk mellan outlook och google kalender.
    http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?hl=en&answer=89955

b4b4k gillar detta.
  3. b4b4k

b4b4k Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@akilles: Tack, 1. så enkelt det kunde vara! 2. ska testa google calender sync o återkomma med resultat!

ps. har sett att många verkar ha problem med att synka outlook med android. Att först synka outlook med gmail och sedan synka gmail med telefonen, är det bästa lösningen som finns i dagsläget?