Synka med datorn, bluetooth? Eller bara USB? (Bråttom)

Diskussion i 'Allmänt' startad av Nummerskivan, 8 okt 2010.

1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    OBS, behöver snabbt svar då jag måste åka snart, jag klarar mig inte utan min vanliga dator. Skriver på minisen (utan mina program och filer) nu.

Jag måste idag köpa ny dator (min stora laptop har fläkten skurit på igår + att den har lite andra åldersproblem).

Jag har kollat datorer i samma klass som min gamla dator, men de saknar ALLA blutetooth.

Men jag undrar om Samsung 3,4 och 5 och kanske andra märken i samma prisklass, om de KAN synka outlook via bluetooth, eller om det bara går via USB.

Jag ska skaffa en Samsung galaxy 4 troligen, och om den inte synkar via bluetooth, så behövs det kanske inte på datorn.

Det är väl ändå konstigt att bluetooth försvinner på datorerna? Minst 10 000 kr måste jag betala för en laptop med bluetooth, och då är det direkt minst intel i5-processor (vissa gånger ej bluetooth förrän i i7-klassen), och därmed alltså inte de vanliga normalprestandadatorerna.

Datorn som dog här nu, är en HP som då den köptes för 2-3 år sedan hade senaste processor m.m. fast inte värstingprestanda. kostade 6-7000 (HP) 17 tum och bluetooth. Motsvarande går ej att finna.

Är bluetooth på väg att försvinna?

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 236

MINA ENHETER

3. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Tack. Jag ska åka till Inet strax, så jag ska fråga om en sådan. Den såg inte så stor ut, samma som min anslutning till musen ("nano"). Priset ser ju inte heller svinstort ut.

Men jag har hört om några som hade problem med "blutetoothsticka", att det var svårt att få det att fungera. har du testat och kan berätta vad du tyckte?

4. Troppus

Troppus Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet med vissa bluetoothstickor är att det kan hända att de inte fungerar med 64-bitars windows.

Dessutom rekommenderar jag inte bluetooth eftersom USB är enormt mycket snabbare. Har själv ingen samsung så jag vet inte hur bra den fungerar med BT och Outlook.

Jag tror att bluetooth kommer att försvinna om ett par år (samma öde som IR-porten i de gamla laptopsen), men det kan dröja eftersom det finns mycket tillbehör till det.

5. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    om bluetooth försvinner så är det väl mest för att det kommer ett bättre system som funkar bättre, var ju därför IR försvann, bluetooth var bättre

men jag har inte hört om nåt system som skulle kunna ersätta bt, men så kanske jag ligger lite efter... DNLA är mer för hembruk och jag personligen skulle inte klara mig länge utan min bt-handsfree, jag och sladdar går inte ihop

men konstigt att laptops inte har bluetooth längre, köpte en netbook (liten laptop) förra året och den har inbyggd bt, vilket jag tycker är underbart, slipper jag leta efter sladden varje gång jag ska föra över nåt till mobilen :)