Hej Jag har svårt få KIE att hitta min GT-P7510 Det fungerade förut, jag vet inte om det var FW uppdateringen eller windows update som gjorde det. Datorn hittar den och jag kan browsa den men kies gör det inte. Nu startar inte KIS air längre Då man klickar på den i settings så tonar sidan ner men ingen ruta kommer upp.
Jag har haft exakt samma problem sedan jag försökta med att uppdatera FW. Min ställer sig alltid i MTP när jag ansluter den till datorn. Har fått tipset av Supporten att ställa Taben i USB felsökningsläge och ansluta den utan att Kies kör men inget händer. Kies via air har uppfört sig som din, ända sedan jag fick den för c:a 4 veckor sedan. Jag förmodar att nästa sak att göra är väl en fabrikåteställning och hoppas att det löser det. Annars får den väl lämnas in och så kan dom åtgärda oljefläckarna samtidigt.
Min hittas inte heller längre av Kies, tror det uppstod när Kies uppdaterades för någon vecka sedan? Dessutom tror jag att min glappar lite kontakten i plattan.
Hej, Jag har en en med wifi + 3g. Hittar ens inte kies, gjorde en factory reset men finns fortfarande inte, ska man isntallera det?
Du måste ha Kies installerat på din dator. Hämta det på Samsungs webbsida. /qsec Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
Hej Jag har stora problem med att få kontakt med min platta för att kunna uppdatera den med Kies. Den verkar ha låst sig till MTP connection. Jag tror att jag måste göra en factory reset. Tror ni att det räcker med software varianten som finns i inställningar eller måste man ta till den hårda vägen med hjälp av power och volym knapparna. Och i så fall gäller Power + plus volym upp tills logan kommer upp , släppa power tills menyn är där och därefter bläddra till factory reset och välja med power? Tack i förhand . Kpeder
någon mer än jag som inte kan uppdatera till touchwiz på en US 10.1 ? förra veckan hittade kies en uppdatering, men jag hann inte fixa den då, nu när jag är hemma igen säger kies att jag har senaste..?? ska man behöva köra en factory reset / wipe på den?
Efter fabriksåterställning i så fick jag kontakt igen via kies. Detta i en Win 7 dator. Men lämnar jag in den ändå eftersom jag blivit irreterad på mina oljefläckar så inte blir mindre om man säger så.
Funderar på fabriksåterställning för att få kontakt med Kies igen, frågan är hur mycket som förvinner, allt?
Alla appar och så som du har installerat försvinner. Inget på sdcard försvinner. Det skall vara så iaf... Men kolla först så att det inte är ett drivrutinsproblem i windows. Koppla in taben med usb och kolla så att du inte har några utropstecken på någon enhet i enhetshanteraren på datorn. Testa även att installera drivrutin under verktygsmenyn i Kies. /qsec
Jo, jag har testat installera om drivrutiner massor av gånger och nu får den inte kontakt via Wifi heller, vilket fungerade tidigare. Eftersom det inte är något sdcard funderar jag om allt, typ Navigon-kartor måste laddas in igen, hmm
Det som du ser när du går in på "mina filer" ligger på internal sdcard. Detta skall alltså inte försvinna vid en FR. Men för att vara helt säker spara undan det du tycker är viktigt. Enhetshanteraren på datorn larmar inte om några drivrutinsproblem? /qsec Sent from my GT-P7500 using Tapatalk