Problem: Synkar inte längre

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Nummerskivan, 11 februari 2013.

  1. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 september 2010
    Inlägg:
    1.166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Gjorde en fabriksåterställning igår, och nu synkar inte Googlekontot längre. Jag kan synka manuellt, men bara allt utom kalendern där manuell synk bara avbryts.

    Det står om kontot att synk är inaktiverat, men var sätter jag igång det, och varför är det så här?

    Andra problem är att jag inte kan koppla något eller logga in på något med FB, får bara meddelandet att det inte går. Måste jag har batterislukaren FB för att det ska fungera, eller vad?

    Förut ställde man ju lätt in vad och hur som man skulle synka, genom konton och synkning, men nu finns där bara info om att synk inte är på.

    Jag får ofta ett felmeddelande om att Gapps har stängts ned, men det fick jag även innan fabriksåterställningen, och då fungerade det ju.

    Jag har deaktiverat en del saker, men S Planner är INTE en av dem. Däremot Samsungkonto, googlesökning, sök på google, Samsung apps, Google+, Google Play tjänster, google play music. Kan någon av dem ställa till detta? Har testat att aktivera några av dem, men inget hände.

    Iinte så bra, då hela familjen är beroende av att kalendern synkar, och jag är liksom navet.
     
  2. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 september 2010
    Inlägg:
    1.166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Aktiverade "söker på Google" igen, och nu verkar det funka. Är inte hemma så jag ser inte hur det ser ut på datorn, men det jag skrev in via datorn är nu i luren.

    Det konstiga är att jag hade "sök på Google" deaktiverad innan jag fabriksåterställde och då fungerade det.

    Någon som kan säga vad allt det här beror på? Vill helst ta bort "sök på Google".
     
  3. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 september 2010
    Inlägg:
    1.166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Var för snabb där. Mitt gmailkonto synkar fortfarande inte. "synkronisering har inaktiverats" står det.

    Hur får man igång det?

    Emellanåt får jag till någon grundsynk, men vare sig automatisk eller manuell funkar på vissa emailkonton samt gmailkontot.

    Hjälp?!? Blir knäpp på det här nu.
     
  4. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 september 2010
    Inlägg:
    1.166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Har funnit att man sätter på synkronisering i kontaktappen. Lite osökt...

    Allt är igång utom kalendereländet. Se skärmdumpen, stillastående synksymbol. uploadfromtaptalk1360602376670.jpg

    Någon måste väl ha ett tips om vad som kan vara fel? Jag är totalt beroende av kalendern.
     
  5. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    3.415
    Mottagna gillanden:
    1.419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Att ikonen är "stillastående" betyder att den är i kö för att synkas. Har du testat att ta bort och lägga till kontot igen?
     
  6. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 september 2010
    Inlägg:
    1.166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ja :cry:

    Blir vansinnig. Ska jag ta bort och lägga till igen? Fattar inte varför det hände eller vad jag gjorde, det synkades ok i början efter min omformatering. Jag har fabriksåterställd mängder med gånger och aldrig råkat ut för detta.
     
  7. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    3.415
    Mottagna gillanden:
    1.419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Ja testa att ta bort kontot och lägga till det igen. Kanske löser problemen.
     
  8. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 september 2010
    Inlägg:
    1.166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ok, ska testa. Tog bort kontot, startar nu om telefonen först.

    Lade till kontot igen. Allt synkas utom kalendern. Ser likadant ut.

    Startar om igen...

    Nepp, ser exakt likadant ut...
     
  9. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    3.415
    Mottagna gillanden:
    1.419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Vad konstigt, då vet jag inte vad problemet skulle kunna vara tyvärr. Kör du nån custom ROM så kanske det går att lösa genom att flasha en nyare version/annan .
     
  10. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 september 2010
    Inlägg:
    1.166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Kör stock, och fick en uppdatering häromdagen. Efter det fabriksåterställde jag. Sedan måtte jag har gjort något som stoppat synken av kalendern.
     
  11. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 september 2010
    Inlägg:
    1.166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Kan tillägga att övriga familjen ser det jag lägger till på Google.se så det är inte mitt konto där som spökar, utan min telefon.
     
  12. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    3.415
    Mottagna gillanden:
    1.419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Kolla inställningarna för kalendern så att "rätt" kalender är ikryssad som "visa". Det har varit ett problem för mig några gånger!
     
  13. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 september 2010
    Inlägg:
    1.166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Funkade inte, eftersom rätt konto är ifyllt. Det går bara att välja konto, men de 5 kalendrar jag brukar ha, syns inte till.

    Men jag måste ju ha gjort något. Kanske ska aktivera varenda app igen och ta bort dem en i taget om det skulle lösa problemet.

    När jag synkar hela kontot, och avslutar synk, står det: "Tillfälligt problem med synkning, Snart tillbaka." Alltså i den vy som jag lade in en dump på.
     
  14. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    3.415
    Mottagna gillanden:
    1.419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Låter som att det är problem i Googles servrar om det står så. Annars har jag ingen aning.:(
     
  15. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 september 2010
    Inlägg:
    1.166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ja, därför kollade jag med övriga familjen, och de ser direkt när jag ändrar i kalendrarna via datorn.
     
  16. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1.569
    Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Prova att rensa cache/data för kalenderlagring och splanner. Jag använder en annan kalender, men för mej har det någon gång hjälpt att rensa lite data när det har strulat och inte har hjälpt att ta bort/lägga till kontot. Om det inte hjälper så skulle jag tagit bort kontot, rensat data för allt som har med kalender att göra, startat om telefonen och sen lagt till kontot igen.
     
  17. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 september 2010
    Inlägg:
    1.166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Nu har det löst sig!

    Programmet "Google Play Tjänster" går INTE att deaktivera...

    Är det en ny app? Det är inget jag känner igen, utan måste ha antagit att det gick att deaktivera den, och gjort så efter min fabriksåterställning häromdagen.

    Jag har alltså aktiverat allt utom det som uppenbart har noll att göra med kalendern, och sedan deaktiverat ena efter andra appen, och kört en synk däremellan. Snacka om att ta tid LOL

    Men nu fungerar det!
     
  18. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 april 2010
    Inlägg:
    965
    Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9