Synkar samsung account även SMS?

Diskussion i 'Samsung' startad av jishi, 10 sept 2012.

  1. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Hej, vi har en utvecklingsplatta på jobbet, och jag märker nu att vi har två stycken SMS i Messaging-appen, men mig veterligen har aldrig någon stoppat i ett simkort i den.

    Om det är så att den har syncat SMS, så har den dessutom läckt över andra konton, för det samsunkonto vi har registrerat kan omöjligen användas av någon annan.

    Känns ganska allvarligt i såna fall. Någon som upplevt nåt liknande?
     
  2. Ero

    Ero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Jag har dessvärre inget 100%-igt svar, men att du INTE vet till 100% är ju ingen garanti att ingen kollega testat peta in ett sim-kort. Jag tror att så är fallet :)

    Vet inte om det finns något sätt att kolla vem som står som mottagare för sms (bara avsändare och vem smset gick till).

    Kanske finns någon app på Play som kan visa mer information. Då kan du ju bara kolla upp numret i din telefon eller på eniro och se om det är någon kollegas nummer och fråga ut denne om simkort i plattan :-)

    Hoppas det var lite snaskiga sms! :cool:
     
  3. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jo, det är klart, men meddelandena är inte av karaktären att det känns som det skulle varit addresserat till nån av oss :) Vi är heller inte ett så stort bolag.

    Jag hoppades man skulle få se mottagarnummer på SMSen, men den verkar bara lista avsändare.