Synkning av kalender, kontakter och att-göra lista i ett program?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av mr_taurus, 28 sept 2010.

1. mr_taurus

mr_taurus Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har precis köpt mig en Samsung Galaxy S. Innan hade jag en Nokia N78 och är därför helt ny på Android. När jag synkade nokian med datorn gjorde jag det mha outlook, där fick jag över allt vid en synkning, kontakter, kalender och uppgifter. Nu provade jag att synka SGS med outlook, fick över kontakterna på ett bra sätt men kalendern blev förskjuten två timmar.

Finns det någon bra helhetslösning för synkning av telefonen? Jag är inte uppbunden till något program via jobbet. Finns det sedan någon bra widget som jag kan lägga på hemskärmen där jag kan se t ex de tre närmaste kalenderuppgifterna, ett par saker-att-göra. Den får inte täcka hela skärmen då jag vill ha ett väder widget synligt på hemskärmen också. Synkningen ska gå i båda riktningarna telefon->PC, PC->Telefon.

Finns kanske ett enkelt svar på detta, men det var mycket nytt att gå från symbian till Android.

2. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Standard kalendern kan synka till Google Calender, så du kan hantera dina kalenderuppgifter där och uppdatera etc och sedan synka det till mobilen.

Finns säkert någon kalenderwidget att ladda hem, bara att söka.

3. asperon

asperon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Får tipsa om Smooth Calendar!

4. Ptja76

Ptja76 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har samma problem/fråga som trådskaparen, men för mig är det ett problem.
    Vill synca kalendern och kontakterna dagligen mot Outlook och det funka inte med Google. Samt att jag inte har någon exchanges som kan lösa problemet åt mig ännu.

Testat en del program men får dem inte att funka till 100%.

Hur gör ni ???

Menar det måste väl finnas någon sätt. Annars får det bli Windows Mobile igen för
    där funka allt nödvändigt även om allt det roliga försvinner.