synkning av kontakter från telefon till google

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av spindeltarzan, 7 dec 2010.

1. spindeltarzan

spindeltarzan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är rätt ny på Det här och hoppas att nån vänlig själ kan hjälpa mig. Har en desire. Jag har alla mina kontakter lagrade i telefonens minne och skulle vilja flytta över de till googlekontot. Har exporterat kontakterna till SDkortet och försökt att importera den filen på googlekontakter utan resultat. Jag får bara beskedet att jag ska välja en fil om och om igen. Kan inte googlecontacts läsa min .csv fil, eller? Hur ska jag gå till väga för att få över mina kontakter?

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Så skriver google. http://contacts.google.com

3. spindeltarzan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, men har du nåt förslag på hur jag ska göra istället?

4. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

När jag exportarar mina kontakter till sd-kortet får jag dom som en vfc-fil (vCard) vilket borde bara vara att importera i http://contacts.google.com. (eller ännu lättare: på telefonen gör följande: öppna kontaktboken -> menu -> import/export -> import from SD -> välj att skapa kontakterna i ditt google konto -> vänta -> välj att importera från den filen som du nyss exporterade från telefonens minne.)

För att vara helt ärlig så förstår jag inte vad du har problem med, men jag hoppas att jag svara på din fråga.

5. midnightcaller

midnightcaller Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har liknande problem. När jag exporterar kontakter som ett vCard så läggs bara typ 40 kontakter till av kanske 130. När jag gör som Pallee skrev så läggs inte alla kontakter till på kontot utan typ 60 st och ett antal mejladresser. Alla mina kontakter ligger sparade på telefonen för tillfället. Mycket skumt. Någon som har ett bra förslag vad jag kan göra eller måste jag spara om varje kontakt för sig i telefonen?

Mvh David

6. spindeltarzan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, det funkade. Kontakterna hamnade på googlekontot, men när jag väljer att visa endast googlekontakter i telefonen visas bara ett fåtal. Nåt förslag?

7. raised

raised Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visa alla kontakter?

8. accagas

accagas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar tråden.

Hej.

Jag har ett problem att kontakterna inte alls syncas mellan telefon och googelkontot.
    Kalendern funkar fint....

Vad kan vara problemet?

Jag har haft telefonen ett bra tag men nyligen börjat anv googels konto att spara kontakter och kalenderhändelser.

/Accagas

9. spindeltarzan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visa alla kontakter och bara googlekontakterna ibockade, ändå visas bara ett fåtal. Hur göra?