Synkning media

Diskussion i 'Applikationer' startad av mille7, 31 oktober 2012.

1. mille7

mille7 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej

Jag söker egentligen en app för att lyssna på Sveriges Radio då deras egen är dålig. Men när jag började att fundera på vad jag sökte kom jag på att det är egentligen mer än Sveriges radio jag vill lyssna/titta på, så min request kanske blir många appar :P

Just nu använder jag Sonys media go till att synka podcasts mot mobilen och sedan spelar jag upp i smart audiobook player (kommer ihåg rätt ställe, slutar spela om jag somnat osv) dock så läser den av alla p3 dokumentärer som en bok vilket gör att jag inte har koll på vilka jag har lyssnat på :(. Vill ju att den ska bort. Allt detta innebär ganska mycket manuellt jobb som känns som någon borde tänkt på.

Jag skulle egentligen vilja ha att min mobil känner av när en ny p3 dokumentär har släppts så laddas den hem samt att den tar bort filen när jag har lyssnat klart (ja jag vill inte streama..),

Detta scenario skulle mycket väl kunna gälla exempelvis nya tv-serier osv. Jag skulle även kunna tänka mig att ha ett program på datorn som laddar hem podcasten(tv-serien osv) och sedan får mobilen hämta den automagiskt. Alltså nån form av synkning via wifi/3g.

Hoppas att jag inte har varit allt för otydlig :)

//mille

2. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Podkicker pro är skitbra. Äter upp SR-appen till lunch. Alla SRs flöden går att söka fram genom apen. Och spara som "channels". Och en drös med inställningar för automatik..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Beyond pod borde täcka ditt behov. Ge den ett försök kanske?

https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.beyondpod

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

4. mille7

mille7 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Testade beyond Pod. Funkar ju alldeles utmärkt! tack för tipset!