synkproblem

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av cowsick, 20 sept 2010.

1. cowsick

cowsick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

min kontosynk sätter igång av sig själv trots att jag bockar ur "Auto-synk" under konton och synkning i inställningar. Synkningen sätter också igång och håller på konstanst och synkar (högst upp vid klockan snurrar det febrilt).

jag har testat att klicka ur "auto-synk" och alla olika kontosynkningar, men den kommer tillbaks efter en stund.

Egentligen gör det inte så mycket att den sätter på sig självt, men det hade varit trevligt om den blev klar nån gång med synkningen... den har hållt på så här i några dagar nu så klar borde den ju blivit :)

Troligen nått synkproblem nånstans, nått med nått konto, eller nått... går det att få ut nån log någonstans? eller nått annat tipps?

2. cowsick

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Som vanligt på det här forumet, har jag börjat upptäcka, är svarsfrekvensen på frågor är väldigt dålig här.

Iaf så handlade mitt kontinuerliga synkande om facebook for HTC sence som hade fått spel.

Ska försöka kolla i min facebook vad som hänt i kontakterna där.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Erlandsson23

Erlandsson23 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pröva att ta bort ditt facebook konto och se vad som händer. Och lägg till det igen. Om du har tagit bort FB kontotot och den fortfarande syncar så är det inte det. Nästa steg efter det är en hard reset tror tyvärr du kommer bli tvungen till detta.

4. Erlandsson23

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ser att du Kör R9 nu ju om det stämmer pröva flasha om en NY rom. Kan vara lite fel i bakningen av den gamla. Finns lite trådar om man tar bort vissa saker när man bakar kommer telefonen att bugga finns sådana trådar här på swedroid.

5. cowsick

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

verkar som om det är facebook... den slutar att synka när jag tar bort det kontot... lite underligt dock eftersom den säger att den har uppdaterat som den ska hela tiden om man kollar klockaslaget för uppdateringarna. Allt fungerar ju egentligen, bara att de snurrar hej vilt och påstår att den uppdaterar...

jag har flashat om den med en ny modaco r9 flera gånger.... men får problemet hela tiden.. kanske nån del som jag missar som jag bockar ur när jag bakar.....

kör med launcher pro och plockar egentligen bort rosie och det mesta som har med htc sence att göra förrutom facebook..... så det kanske är därför.. jag får göra om och lägga med rosie så kanske det går bättre.

6. Erlandsson23

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

pröva dig fram har för mig du e "nästan" tvungen att ha vissa delar i sense för att luren inte ska bugga ut dina sociala nätverk. Pröva baka en ny rom med allt och se om du har problem fortfarande ;) tar bara lite tid sen baka en ny med en sak borttaget i taget så hittar du felet ;)

GLHF

7. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Plocka inte bort Friendstream

8. cowsick

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har med både friend stream och rosie nu. Och nu verkar det fungera.

Tackar tackar

9. Erlandsson23

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här har man suttit och funderat på vad det var från Htc man inte ska plocka bort stod helt still ;) så kommer Kungen in och säger ;)

Bra jobbat!

10. Erlandsson23

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra!