Synkronisera appar mellan dator och mobil

Diskussion i 'Google Pixel 9a' startad av BobbyM, 14 aug 2025 kl 16:36.

1. BobbyM

BobbyM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Vet inte om det här mer är något i Android 16 då jag precis bytt från Android 13 och en Oneplus 8 till en Pixel 9a. Men jag vill minnas att jag inte hade detta problemet på Oneplus 8 med Android 13.

Aviseringar för appar så som gmail, slack och Facebook messenger verkar inte synka förrän jag låser upp mobilen. Om jag exempelvis får ett mail och därmed får en avisering till låsskärmen (och always-on-display) men väljer att läsa mailet från min dator vi chrome så försvinner inte aviseringen på mobilen. Det är först när jag låser upp skärmen som mobilen verkar synka och då försvinner aviseringen. Men oftast swipar jag bort avisering från låsskärmen så då får jag onödigt många aviseringar som ligger kvar på mobilen som jag redan har hanterat på datorn.

Jag är rätt säker på att det inte var så på Oneplus 8 och Android 13 utan mobilen och dess appar uppdaterades löpande utan att jag behövde låsa upp mobilen så när jag väl kollar mobilen så finns endast aviseringar kvar som jag inte hanterat med någon annan enhet.

Hur löser jag detta med Pixel 9a och Android 16?