Synkronisera delade kalendrar

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av jange, 16 okt 2010.

1. jange

jange Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Till min tjejs nya X10 mini pro lyckas vi inte synkronisera de delade kalendrar (mina) som hon har ställt in i Google Kalender (webben) och som där visas på ett riktigt och förväntat sätt. Jag har tittat runt bland alla inställningar både i telefonen och i hennes Google kalender på webben, men hittar ingenstans där jag kan påverka detta. Någon som har en idé till lösning, eller är det bara att vänta och hoppas på Sony Ericsson uppgradering till 2.1?

2. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag kör ett par delade kalendrar som synkas fint via google.

Det enda jag gjort är att gå till alternativet "Datasynkronisering" och kryssat i alternativet "Kalender"

Kan det vara så att du använder en kalender-app där du kan välja vilka kalendrar som ska visas, och sen att dom delade inte är ibockade?
    Dvs att kalendern synkas som normalt men att dom inte visas i appen.

3. jange

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ställt in "Automatisk synkron." under "Datasynkronisering", så det är inte problemet och jag använder inga konstiga kalender-app utan kör bara "standard" på allt, dvs bara det som fanns i telefonen från början.

4. datagubben

datagubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Nix, 1.6 gillar ej delade kalendrar du får vänta några veckor.

Eller ställ in den delade kalendern i Google Apps dashboard, going to Service Settings > "Share all information, and outsiders can change calendars."

5. jange

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu uppdaterat tjejens X10 mini pro till 2.1, men får ändå ingen ordning på att i telefonen kunna se delade kalendrar. Hittar heller inga fler inställningsmöjligheter kring detta i 2.1 jämfört med 1.6.

6. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    729

MINA ENHETER

Där har du fel, 1.6 har inga problem med det.

Delar själv kalender med frugans mini pro utan problem

Har du under kalendrar bockat i den andras kalender?

Last edited: 1 nov 2010
  7. jange

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag förstår inte var någonstans jag bockar i detta. Hittar inget ställe i telefonen där jag kan välja vilka kalendrar som ska synkas.

8. S-Droid

Mottagna gillanden:
    729

MINA ENHETER

I kalendern så klickar du på meny - inst så ska det dyka upp kalendrar och där så får du klicka i vad som ska syncas

9. jange

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Menar du alltså den fysiska meny-knappen på telefonen? Trycker jag på den händer absolut ingenting, vare sig i månadsvyn eller i dagvyn. Får alltså inte upp någon meny överhuvudtaget.

10. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Kanske offtopic, men jag har tidigare syncat mot SE sida. Men nu tänkte jag synca mot google istället då det finns bättre support för det i 2.1. Gmailen och kontakterna syncas utan problem. Men jag får inte min kalender att komma till min gmail?

11. S-Droid

Mottagna gillanden:
    729

MINA ENHETER

Knepigt, så du kan alltså inte ändra några som helst inställningar i kalendern?
    Spelar ingen roll vilken vy du är i

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

12. Dahlbäck

Dahlbäck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag får inte heller upp någon meny när jag är inne i kalendern och trycker på menyknappen.

13. S-Droid

Mottagna gillanden:
    729

MINA ENHETER

och nu har jag samma problem som TS, uppdaterade frugans mini pro till 2.1 och nu så får hon inte mina händelser men jag ser hennes och det går inte att ändra i default kalendern vad den ska synca till

14. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hm, denna meny finns inte i X10 mini (1.6) eller X8 (1.6)...

Nu verkar kalendern visa de kalendrar som var aktiva på Google Calendar när jag fösta gången syncade telefonen. Inte helt lyckat.

15. S-Droid

Mottagna gillanden:
    729

MINA ENHETER

Nä jag märkte det tyvär och den fanns inte i 1.6 heller men där hade jag aldrig problem med syncningen som jag har nu i 2.1

16. jange

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hör på den här då:
    Märkligt, men om jag i telefonen skapar en ny kalenderpost så ges jag möjlighet att välja i vilken av de kalendrar som det aktuella Google-kontot har skrivrätt till, som kalenderposten ska sparas. Sagt och gjort, jag sparar posten i en delad kalender, alltså inte i en kalender som ägs av det aktuella Google-kontot. När synkning sker så visas kalenderposten snyggt och fint i kalendern på webben, men inte i själva telefonen, alltså där jag nyss skapade den. Detta är ju skrattretande.

17. S-Droid

Mottagna gillanden:
    729

MINA ENHETER

Problem jag har är inte delningen av kalender för den funkar men av nån anledning så pushar den inte syncningen till kalendern.

Jag får mail att den andras kalender har uppdaterats men ändringar görs inte förrän jag manuellt syncar kalender i konton och syncning

18. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Någon dom fick styr på detta eller? Har problem nu. Allt funkar på webben men i telefonen så funkar det inte med varken SE:s egna kalenderapp, Smooth Calendar eller Colorize Widget.

Hur göra för att se allt?

19. boenna

boenna Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jange, jag hade exakt samma problem som du, min tjejs x10 mini (inte pro) visade inte alla kalendrar i kalender-appen. hittade heller inte nån kalender-meny i telefonen som vissa skriver om. I telefonen gick det fint att skapa events i alla kalendrar och dom synkade mot calendar.google.com, men telefonen visade alltid bara samma 4 kalendrar. provade att slå på och av kalendrar på webben, men det var alltid bara samma 4 kalendrar som visades. gjorde till slut en factory reset på telefonen, och hör och häpna: därefter visar kalender-appen på telefonen alla 6 kalendrarna!