Synkronisera mappar mellan 2 Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av no1daag, 29 aug 2017.

1. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har en jobb o en privat mobil och använder smart audiobook player men då jag önskar slippa att ladda över böckerna till båda telefonerna så undrar jag om det finns en smart lösning. Tänkte först att spara dom i Dropbox eller något liknande men finner inte var Dropbox sparar filerna. Eller om det finns något sätt att synka mappen ebooks i telefonen mot någon molntjänst.
    Tips motages gärna . Jag har betalversionen av smart audiobook player. Valde denna app då den klarar Android auto.

2. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    430
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Det finns flera olika varianter att lösa detta på.
    Precis som du nämner så finns det cloud tjänster (dropbox, onedrive, Google drive). MetaCtrl har skrivit bra sync tjänster (dropsync).

Jag själv var in samma situation som dig tidigare och har numera följande setup:
    På PC har jag en mapp som innehåller alla böcker jag vill skall synkroniseras till enhetena
    Klockan x (olika for olika enheter) slås ftp servern igång på enheten.
    Jag har ett program (GoodSync) som synkroniserar filens mellan dator och enhet.
    Så länge både datorn är igång och enheten är hemma på wifi så uppdateras alla enheter en gång om dagen.

Detta gör det enkelt att byta böcker.
    Skall noteras att synk av position sköts lokalt av enheten.

Kristy gillar detta.
  3. pitrus-

pitrus- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    756
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Jag kör själv med Synology:s DS Cloud synkning genom min Synology NAS. Det är den mest responsiva synklösningen jag har stött på och låter mig synka valfria mappar mellan alla mina telefoner, datorer och surfplattor utan större ansträngning och utan att behöva riskera att placera ut mina känsligare dokument på externa molntjänster. Ännu smidigare är att man kan använda sig utav DS Download för att ladda ner ljudböcker till rätta mappen på NAS:en så att de synkas över till alla enheter allteftersom de laddas ner. [emoji4]

Kristy och no1daag gillar detta.
  4. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hittade Dropsync som verkar vara ett lämpligt alternativ för mig. Mycket reklam i gratisalternativet men om det fungerar så blir det köp , 49kr är helt ok.
    Har Seagate Nas hemma så ska kolla deras backup app som jag helt hade missat. Verkar vara ett alternativ för alla foton i telefonen.

Kristy gillar detta.
  5. cobben

cobben Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 202
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Jag använder FolderSync mot hårddisk på routern, samt Syncthings mellan mobiler.

Båda fungerar skapligt bra för mina enkla behov, har inte försökt systematisera det hela - än.

Har även sneglat på Resilio Sync, dock pga lättja har inte kommit till skott att testa än.
    .