Synkronisering mot datorklient t.ex. Ms Outlook och Skicka fil via Bluetooth

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av thorwaldpe, 18 dec 2010.

1. thorwaldpe

thorwaldpe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det finns två populära system att använda för adressbok och kalender. Det Lotus Notes och Ms Outlook. Idag är väl Outlook större. Som nyintresserad av Linux och då Android i synnerhet finner jag det ganska dåligt att det bara finns ett någorlunda bra program för detta. Det är Companion Link. Det borde bli fler och bätte alternativ för att synkronisera sin kalender och adressbok i Outlook med en Androidmobil. Att sedan bar fungera med kabel känns lite föråldrat. Det borde fungera via Bluetooth.

Är det en kunskapsfråga eller är det kanske för få personer som har behov att synka Outlook med en Androidmobil. Ni som har goda kunskaper om Linux och Android i synnerhet kunde ju fundera om detta.
    Problemet med att skicka fil via Bluetooth stötte jag på när jag tänkte överföra en ljudfil. Det fungerade inte. Förvisso hade killen en X10. Jag försökte sedan via mms. Det fungerade inte heller.

För mig som arbetar professionellt inom IT är det utmanade att lösa dessa två svårigheter. Att stödet för trådlös filöverföring fortfarande saknas är en gåta för mig. Visst går det snabbare med kabel, men jag relaterar till 1990-talets början när det var virrvarr av kablar i datasalarna. Man kan telefonera trådlöst och mobilt med Smartphone, men valmöjligheterna att synkronisera sin kalender och adressbok mellan mobilen och datorn är få.

Med min nuvarande C905 kan jag både överföra filer och synkronisera Outlook via Bluetooth på ett enkelt sätt. Kommer detta att fungera på en Androidmobil? Jag anser att det behövs flera alternativ till Companion Link.
    Jag vill gärna ta upp programmering igen även om jag är ringrostig. Finns det någon som är intresserad? Jag tillhör väl den traditionella personen som gärna möts personligen, men visst sporadiskt interaktivt.
    //Thorwald

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

frågan är snarare varför du behöver en dator ö.h taget... kör din synk direkt mot exchange-servern om det är outlook du tänker på.
    Alternativet med lotus notes är knivigare, frågan är om det finns någon klient till android än.