Synkronisering som inte funkar

Diskussion i 'Allmänt' startad av rogman, 21 feb 2013.

1. rogman

rogman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är en rookie när det gäller Android. Har ibland problem med uppdatering (widgets som fryserfast) Starta om luren funkar ibland men det ska man väl inte behöva göra...eller?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Är det så med alla widgets eller vilka upplever du detta med?
    Vad menar du med "fryser fast"? Uppdateras de inte eller buggar de ur på något sätt?

Widgets uppdateras inte på samma sätt som appar utan följer ett uppdaterings schema som är satt av utvecklaren. Normalt ska inte widgets uppdateras för ofta eftersom det drar en hel del batteri. Bäst är om det går att ställa in så att man kan välja själv hur snabbt man vill att batteriet ska tömmas kontra hur uppdaterad widget man vill ha.

3. rogman

rogman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ibland så fryser/visar den inte nästa möte: Simpel Calendar Widget eller så står det "hämtar inne håll" fast det aldrig händer nått. SL Realtidsinfo fryser oxå hållplatsen som visas och det går inte att klicka på den.Trotts att den ska uppdateras automatiskt. Enda sättet är att starta om luren. Har pratat med han som gör den och han vet inte varför den gör så. Omstart hjälper dock.
    Tidigare berodde det på (tror jag) snabbstarten (HTC DX) men nu när jag fixat det så händer det ändå