Problem: System gränssnittet har stoppats

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Trubbel, 13 mar 2014.

1. Trubbel

Trubbel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Jag har råkat ut för ett riktigt irriterande problem och jag finner ingen lösning.
    Varje gång jag håller in hemknappen för att få upp aktiva program så fryser systemet och jag får upp ett felmeddelande att systemgränssnittet har stoppats.

Detta händer inte på 4.3 stock. Det förekommer på NeatROM 6.5 och 7.0 (4.3) och den kraftigt debloatade 4.3 sammy romen.

Vad jag tänker är, att det kanske blir konflikt nånstans när jag återställer appar ifrån Helium, eller att bootloadern inte är kompatibel med rommen. Jag kör TWRP.

När jag har flashat in romarna så har jag gjort en full wipe, alltså formaterat rubbet utan det externa sdkortet.

Vill gärna finna en lösning på detta så jag kan köra NeatRom...
    Jag har hittat liknande trådar på Swedroid, men det har gällt andra telefoner och felmeddelande vid olika tillfällen.

2. synapz

synapz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Använder Nova Launcher Pro
    Platta:
    Samsung Note 10.1 2014 edition
    ROM:
    Stock (5.1.1)
    Info:
    Nova Launcher
    Kör NeatRom 7.2. Där är problemet löst. Workaround är att stänga av "Alpha" vid färgval av bl.a. batteriikon. Jag har inte ens gjort en Wipe mellan 7.0 och 7.2 och allt funkar. Från 6.5 och andra rommar behövs en wipe dock.