Systemet öppnar inställningar hela tiden

Discussion in 'Allmänt' started by TomS, Nov 16, 2012.

1. TomS

TomS Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Android avbryter arbete och öppnar systemets sida för inställningar hela tiden.

Då det främst handlar om min telefon, SE Arc, skulle detta säkert skrivits under den tråden, men jag har faktiskt liknande problem med en av mina plattor, en Pipo U1 så det får bli under denna allmänna tråd.

För plattans del är problemet inte så stort, den använder Jelly Bean och efter inloggning hamnar jag oftast i Inställningar och här kan OS:et avbryta och öppna inställningar lite då och då, men inte så ofta.

Dock är det något mer akut med min telefon, SE Arc, där systemet utan min interaktion avbryter när jag SMS:ar, har ett program aktivt, skriver e-post osv. Ibland avbryts jag 2-4 ggr bara på någon minut - ganska irriterande.

Jag har den senaste uppdateringen för telefonen, 4.04, och kan inte minnas att detta problem skulle ha uppstått efter någon speciell ny app som installerats. Problemet började för ca 2 veckor sedan och började långt efter det att jag uppgraderat till den senaste versionen för min SE Arc.

Någon som har någon idé om vad det handlar om och någon lösning?

Tacksam för alla förslag!

/Tom

2. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Ingen aning vad men eftersom det händer både på telefonen och plattan måste det nästan vara någon app du har på både telefonen och plattan. Någon ny app du installerat alternativt någon app du uppdaterat.

3. faidros

faidros Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

^^Ënligt ovan
    Låter som att det är någon app som vill att du ska aktivera WiFi/Bluetooth för att sedan parkoppla enheterna..
    Eller nåt..:)

4. TomS

TomS Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för era svar, får nog se över mina appar, avinstallera en efter en för att se om det förändras.

/Tom

5. TomS

TomS Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Provade att avinstallera flera appar, och problemet har försvunnit. Jag tror att det var virusskyddet i telefonen som ställde till det - har haft eScans virusskydd installerat i telefonen då det på PC sidan har samma virusmotor som Kaspersky, men till 20-30% lägre pris. eScan fungerade mycket bra och var enkelt. Jag ska testa och och se lite närmare om det var eScan eller någon annan app.

/Tom