T-Mobile brandad Desire i Bootloop, vart finns r'a'tt uppdate.zip?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av erskoo, 30 december 2011.

1. erskoo

erskoo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Hej!

Sitter i england med min kusins T-mobile brandade, orootade Desire som nu fastnat i en boot-loop, HTCs vita logga med gron text och T-mobiles splashscreen, detta loopas gong pa gong.

Bakgrunden till problemet verkar vara denna:
    Mobilen hade trasslat sig ett tag, kunde ej ta emot o skicka sms, samtal o sadant funkade sporadiskt. Nagon supportnisse tyckte hon skulle uppdatera ROMen via HTCs hemsida, min kusin fick inte ordning pa det sa hon sokte val efter OTA uppdateringar via telefonen. Den visade "Checking..." eller liknande i nagon timma, sedan startade min kusin om telefonen, da fungerade den inte alls. Nu i efterhand har den fastnat i bootloopen.

Jag kommer in i bootloadern med volym ner+power, sa det funkar.

Nar jag googlat sjalv har jag sett att en ROM-uppdatering kan losa detta, men alla gingerbread uppdateringar jag hittar ar RUU_xxxxxxx.exe, vilket anvander sig av HTC Sync, men da mobilen inte startas upp fungerar inte detta, darfor undrar jag om nagon kan peka mig till ratt uppdate.zip-fil som jag kan flasha in i telefonen?

TL;DR:

Jag vill ha l'a'nk till senaste officiella uppdate.zip till HTC Desire

2. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har du provat med att bara göra en fabriksåterställning genom bootloadern ("clear storage")?

3. erskoo

erskoo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Det löste problemet, tack. :) tänkte att jag skulle ta två flugor i en smäll, vilket var dumt i detta läget, tack!