T-mobile har slutat sälja G2X (O2X) i usa?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av PatrikS, 25 maj 2011.

1. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

pmugghc gillar detta.
  2. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Haha skamligt LG

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

pmugghc gillar detta.
  3. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

icke officiell blog. den säljs fortfarande i USA enligt en snubbe på twitter som köpte en idag

4. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Hmm här står det ju bara att den är out of stock http://g2.t-mobile.com/g2x Men det är lite konstigt att de inte listar den under androidtelefoner på sin hemsida.

5. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ja, just när man läser en sån grej där har man det man behöver. Jag uppfattar det annorlunda än dom andra men jag ska reklamera min telefon så fort som möjligt även om den funkar jättebra för det här luktar inte gott alls. Att en företag tar bort varan och det är i USA. USA är den hårdaste marknaden i hela världen att tillfredställa. Ja precis brist på kvaliten är orsaken. Det är den bästa telefonen hittills men jag kan inte riskera mina pengar pga att det är fel på varan osv. Nexus 3 kommer jag att köpa säkert från lg för då har dom google som vakar över telefonen. Bättre nu än att vänta på att nåt skall hända. Samsung Omnia HD all over again.
    Jag vet inte om nån kommer ihåg omnia HD. det skulle aldrig uppdateras men pga klagomål så tog det 8 månader innan den uppdaterades. Jag tror att alla ni som väntar på uppdateringen ska glömma det för det kommer inte. Det är min uppfattning och om den kommer så återstår det att se ifall dom fixar problem som många har vilket jag tvivlar på och vad händer då. Jo ni förlorar bara tid och massa lovande från LG tills garantin går ut. Fy fan det här är samma mönster som med Omnia HD. Samma jävla mönster.
    Och att tillägga hur mycket är procent i ej fungerande enheter om räknar 2-3-4-5 gånger utbyte av samma ägare. Och enligt LG själva så var procent ca 12 procent eller mindre om jag kommer ihåg men om du räknar att ökningen är 5 gånger större vid samma ägare då är hela procenten mycket högre vilket då är slutsatsen. Den här enheten är inte stabil alls. Att inte snacka vad gör man med alla dom enheter som inte fungerar. VAD?
    En jävla blåsning. Mickes enhent hamnar hos Pelle och Pelles enhet hamnar hos Micke. Imorgon går jag direkt till Netonet och byter mobilen mot nån annan eller begär pengar

Last edited: 26 maj 2011
    Chilaq gillar detta.
  6. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

7. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Är det inte dags för dem som har försökt förklara bort problemen som "användarfel" att be om ursäkt nu?

Sent from my MB525 using Tapatalk

8. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Då kan man undra varför min telefon fungerar helt super perfekt?

Sent from my LG-P990

9. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Vad vill du ha sagt med det? Tror du att det är användarfel det handlar om? Ingen har väl påstått att 100% av enheterna ska ha problemen.

10. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

vad är din upptid?

Är den perfekt efter ca 300h konstant upptid?

11. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

T-mobile har dementerat via twitter, de säger helt enkelt att tillgången är låg och fler enheter är på gång in,.

12. pkerwien

pkerwien Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Du och de andra som fått icke-krånglade mobiler, var väl helt enkelt "Lucky Goldstars" :)

13. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Jag tror ju följande (men har inga bevis):

1) Om de hade så dåligt med den på lager, varför var de precis i färd med att lansera en försäljningsdrive ? Enl Android community: "T-Mobile was set to have a midnight sale today to include the G2x, but tweeted late last evening to change their offering to the T-Mobile Sidekick 4G instead.".

2) T-Mobile är livrädda får att få massa stämningar på halsen (det är ju USA vi pratar om), tex förlorad arbets inkomst etc etc pga en icke.fungerande mobil, så de försöker givetvis köra med "spin". Om de gick ut och erkände att det var stora problem så skulle de få massa problem pga det.

3) De hoppas febrilt att uppdateringen till Gingerbread ska rädda situationen.

Som sagt, jag har ingen insyn i T-Mob, men om man kollar kommentarerna så inser man att G2X har snarlika problem som den Europeiska O2X.

14. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Är det inte mer intressant fundera på varför så många är drabbade av problem...?

15. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Ni som inte haft problem, snälla får jag vara er kompis? För min fungerar inte så bra och jag håller på att bli galen. Jag kan adda er på facebook och "poka" er så fort min mobil strular. Jag önskar jag var en av er, som sällan har otur med prylar. Min förra mobil strulade, men det var en iphone. Nu ville jag testa nåt mer öppet och stabilt, men mitt första intryck av android-lurar är inte det bästa konstigt nog. Även min struliga iphone fungerar bättre. Vi kanske kan pröva byta lur med varandra och se hur en riktig dualcore android mobil fungerar. Kan man få sms och samtal utan att den startar om? Kan man spela spel utan att spelet krashar? Kan jag öppna webbläsaren och surfa utan att den krashar? Och musiken laggar inte???

Jag förstår att ni som inte har problem tycker att det är top quality på den och bäst av allt, ni slipper klaga. Vi däremot som upplever annat, mår inte så bra. Vi som är era bröder och systrar till en fungerande Optimus 2X behöver stöd!
    En kille här startade en grupp-liknande grej på facebook om problemen, gör oss tjänsten och gå med. Vem vet, er mobil kanske får problem efter den kommande uppdateringen och då sitter ni i samma sits som oss (gud förbjuder).

16. ime95mos

ime95mos Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

Varför fungerar vissa mobiler så bra? Vad är detta för typ av lotteri?

17. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Eftersom LG vägrar gå ut med någon info är det ingen som vet. Gissningar och teorier är det dock gott om.

18. d71

d71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Vimla, Tre
    Telefon:
    OnePlus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Jobbtelefon
    Telefon 3:
    Google Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Övrigt:
    Nexus Player
  19. Jakob

Jakob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det där är faktiskt en intressant fråga. För mig går det till så att efter nåt dygn så dör WiFI och det står "fel" när jag ska starta det. Sedan rullar det på och min maximala upptid sedan telefonen köptes i lanseringsveckan är 4d 9h 45m.

Längre än så har min telefon ALDRIG klarat att tuffa på. Detta inkluderat alla ROMar jag provat....

Så frågan är ju hur man ska definiera perfekt.

Jakob

20. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Ehhm, du verkar ha helt sjukt mycket mer problem än någon jag någonsin hört om tidigare. De flesta får bara frysningar ibland/väldigt sällan. Din mobil verkar ju vara otalt oanvändbar. Lämna tillbaka den direkt, borde ju inte vara problem att upptäcka felet om man bara behöver ringa till den så dör den.

Chilaq gillar detta.