t-mobile mytouch 3g g2

Discussion in 'Magic' started by athkore, Nov 8, 2010.

1. athkore

athkore Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte en begagnad upplåst T-mobile mytouch 3g g2 från cellular freedom, den hade kvar information från föregående ägaren, så jag bestämde mig för att göra en factory reset på den, nu fungerar det inte för mig att nå internet med mitt tele 2 sim-kort att komma ut på nätet och verifiera eller skapa ett nytt google-konto, och telefonen körs inte utan google-konto. Någon som har någon aning om hur jag kan lösa det?

2. exore

exore Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

har du dubbelkollat apn inställningarna

taget från wiki:n https://swedroid.se/wiki/index.php?title=APN-inställningar#Tele2

Välkommen till swedroid!

Föresten är det en ny G2?

3. athkore

MINA ENHETER

nä, ingen ny G2, htc mytouch generation 2 med 3,5mm earphone bara, mina inställningar stämmer överens förutom att första apn har typen default, ska jag byta till internet + mms?

4. exore

exore Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

@athoke, testa att byta. Själv kör jag halebop så jag vet inte vilket av de två alternativen som är rätt. Mytouch generation 2 verkar ha stöd för 2100 Mhz så 3G ska fungera.

5. athkore

MINA ENHETER

testade byta, gjorde ingen skillnad

edit: tog bort apn type och då fick jag internet, men nu säger telefonen åt mig att skriva in vad som står på bilden utan att skicka vidare mig efter, utan låter mig skriva nya hela tiden.

edit2: skrev in rätt lösenord och allt funkade ;D

Last edited: Nov 8, 2010