T9 och telefontangentbord

Diskussion i 'Allmänt' startad av the_connemara, 8 okt 2014.

1. the_connemara

the_connemara Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inser att jag väl är typ den enda som envisas med att skriva med "knappsatsen" istället för att ha ett helt tangentbord. Men det går ju så myckt snabbare att bara ha 9 val att trycka på + mellanslag o specialtecken. Förutom nu med min nya telefon, en HTC Sensation om det spelar någon roll.

Den är superlätt att lägga till nya ord på MEN. Den kan inte många vanliga ord med 3 bokstäver och lägger man in dem finns de i bästa fall kvar en gång. Det är ord som jag och när (när finns men bara med versal i början och det går inte alls att lägga in med gemen) och liknande supervanliga. Jag blir galen!

Vad är felet och vad kan jag göra åt det?

Den är omstartad o kort o skit urplockat hit o dit men detta problemet har varit sen dag 1. Har testat att klicka i/ur stavningskorrigering o liknande men inget hjälper :(

2. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Byt till något annat tangentbord, det är där problemet ligger.

Effekten jag själv inte använder T9 så har jag inga bra förslag, men googla på "T9 keyboard Android".

Tapatalked from my OnePlus One

3. the_connemara

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag måsta alltså skaffa en ny app för det? De där jäkla smarta telefonerna...

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 404
    Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra
    TouchPal kanske skulle fungera?

Sent from my LG G-Flex

the_connemara gillar detta.
  5. torbjorn

torbjorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    192

MINA ENHETER

Jag har snart kollat alla dessa tangentbordprogram men denna har jag missat. Dock: varför vill appen ha tillgång till mina appköp, mina kontakter, mina sms, mina foton å mediafikler, min kamera och mikrofon ocjh lite annat? Mina kontakter är nog det som mest stör mig.

Nå, gillar du Touchpal?

Personligen använder jag HTCs program (som finns på nätet till min Samsung - vars inbyggda program är skräp) och LG (som också finns att ladda ner)

6. torbjorn

Mottagna gillanden:
    192

MINA ENHETER

Har just testat och är imponerad över ordlistan - klart överlägset det lilla men snabba programmet Smart.

7. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 404
    Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra
    TouchPal är min egen favorit. Jag faller alltid tillbaka på det om jag provar något annat ett tag. Det kanske inte är bäst på nåt enskilt just men det har en massa små godbitar som jag uppskattar som helhet.

Svepa för att få fram siffror/specialtecken uppskattar jag och även dess predictions som fungerar lite såsom de gör i BlackBerry OS. Fast här sveper man ju ordförslaget till space istället. Men man får ju lite extra ordförslag i och med att de hamnar vid bokstäver dessutom och inte enbart uppe i listan. Jag gillar personligen den lösningen och det är det närmaste det fantastiska BlackBerrytangentbordet som vi kan komma på Android idag.

Finns även flera snygga teman om man går igång på sådant. Mycket snyggare teman finns tillgängligt än till Swiftkey t.ex. om du frågar mig.

Många små smarta funktioner helt enkelt som gör helheten för mig. Därför jag lirar allra bäst med TouchPal.

Jag skulle inte oroa mig för dess permissions. De brukar för det mesta vara legit för att någon funktion ska fungera men som inte är självklart relaterad till just en viss permission. Den för kontaktlistan är säkerligen till för "Import contact names to user dictionary" t.ex. för smidigare användning. Brukar alltid finnas anledning till diverser rättigheter även om det ibland verkar konstigt.

8. the_connemara

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, den här appen. Är det endast SMS eller precis ALLT man skriver? För jag har ju samma problem när jag söker i webläsaren, skriver mail o liknande. Hur funkar sådant?

9. torbjorn

Mottagna gillanden:
    192

MINA ENHETER

Du undrar om tangentbordsprogrammet hanterar alla textinmatngar? Yes, så är det.

För övrigt är jag inte helt förtjust i touchpal eftersom det är bök att stänga av t9 när jag behöver bokstavera. Och att den skickar en massa uppmaningar med Bra Tips som jag inte vill ha.

Tillbaka till Jonas!-htc igen som är det bästa allroundprogrammet.

(tapa)

10. Nicole

Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    1 668
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Jag har just börjat använda denna, smart keyboard är tyvärr inte kompatibel med Lollipop och jag måste ha t9, är denna kompatibel med 5.0?

Tack!

11. torbjorn

Mottagna gillanden:
    192

MINA ENHETER

Kolla med LGime.apk (ungefär) som man kan söka efter på nätet