T9 svenskt tangentbord för Xperia X8?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Ann-Cathrine, 23 nov 2010.

  1. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har sökt efter en applikation eller en inställning som gör det möjligt att få till ett svenskt tangentbord med funktionen T9 för min Xperia X8. Alltså ett sådant tangentbord som finns på äldre telefoner med sifforna 1-9 och 0. Tyvärr hittar jag ingen sådan applikation och undrar därför om någon här har något tips kring denna funktion?
     
  2. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    1 019
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff
  3. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Inte det jag söker

    Tack för tipset men det är inte detta jag söker. Jag söker alltså efter en app eller inställning där man får tangenterna i den ordning och på det sätt som på en äldre Sony Ericsson. Alltså siffrorna 1-9 samt 0 och under siffrorna 1-9 finns bokstäverna från A till Ö. Jag vill inte använda QWERTY tangentbordet. Finns det någon sådan här app? T9-ordlistan i sig ska vara på svenska.
     
  4. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    1 019
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff
    Nu förstår jag. Jag vet inte om det finns för att vara helt ärlig. Men ett tips är att titta på http://www.appbrain.com iofs, så är det en hel del appar att söka igenom, men har du tur så kan du hitta det du söker.
     
  5. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

  6. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Telefonknappsats

    Papazian: Funkar detta för en Xperia X8 för det första? Går det att få ett vanligt num pad med siffror och bokstäver så som på exempelvis W595? Följer en svensk T9-funktion med?

    Tack på förhand!
     
  7. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kanske dumt av mig, men jag är inte säker på om det fungerar på X8. Borde gå snabbt att testa. En vanlig numpad finns som alternativ där, dock utan åäö (den gissar själv väldigt bra med a och o dock, och longpress-alternativet finns också)
     
  8. farbror

    farbror Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Numpad

    Hej Ann-Cathrine. Hur har det gått för dig? En säljare på The Phonehouse försäkrade mig om att denna "funktion" skulle finnas för nerladdning men luttrad som man är vågar jag inte lita på detta.
    Känns mycket viktigt för det är ju helt hopplöst att skriva enhands-sms med denna lur annars. Funderar på att köpa en sån här till min fru men vill försäkra mig om att detta går att lösa..

    Så.... Any luck? :)

    Mvh Mattias