Ta bort app som "inte finns"

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av QV_, 7 okt 2022.

  1. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    27
    Eländet en Xcover5 (det är nog dags att ge upp Samsung snart) envisas med att ge mig "tips" över hur vilka funktioner som finns på telefonen. Normalt dyker de upp någon gång varannan vecka och försvinner med någon knapptryckning.

    Nu i veckan hade jag strafftjänstgörning med tillhörande 4 hotellnätter i Malmö.
    För att säkerställa att man inte försover sig så har jag 2 väckarklockor 1 mekanisk på batteri och så telefonen.
    Morgon 1
    Så 06:18 ringer telefonen som önskat. Går upp, tar några steg till skrivbordet där telefonen ligger för att slå av larmet.
    Nu vill telefonen undervisa mig i något! Eftersom jag inga glasögon har på mig och är TRÖTT så är jag inte mottaglig för utbildning i hur bra min Xcover är.
    Texten är större än skärmen och jag kan läsa något om hemknappen.
    FRUSTRERAD och IRRITERAD så överväger jag att slå sönder telefondjävulen för att få av larmet. Samlar mig något och dunkar telefonen hårt i handflatan en 20 gånger och väcker säkert någon i rummet bredvid när svordomarna haglar över skiten jag försöker få tyst på. Dunkandet fungerar och texten försvinner så jag kommer åt avstämningen av larmet. Det bästa är att eländet brukar inte repetera dessa "utbildningar".
    Dag 2
    Ringer det 06:18. Kliver upp tar mina steg till skrivbordet och nu är texten där igen. Nu i läsbar storlek. Jag ser någon pil i nederkant som blinkar..... Tar bara en 10 slag i handflatan innan skiten försvinner så man kan slå av larmet.
    Dag3
    Ringer 06:18 nu tar jag med mig glasögonen.
    Det telefonen vill utbilda mig i är att om man roterar telefonen så flyttar sig hemknappen!
    Det finns ju en blinkande pil i nederkant så jag drar fingret i pilens riktning så kommer det mer text fram.
    Orkar inte läsa utan trycker på OK knappen.
    Inget händer! Dunkar telefonen i handflatan som "vanligt" men nu hjälper det inte.
    Funderar igen på att slå sönder telefonen men om man trycker in påknappen länge nog så kan man återstarta telefonen så den överlever även denna gång.
    Dag4
    Vaknar föra den djävulska telefonen ringer!

    Chattar med Samsung support och de säger att det är appen "Tips" som man skall ta bort meddelande ifrån.

    Nu kommer problemet, Jag hittar inte "tips"
    Den skall ligga under "inställningar" "appar" men mellan "telefon" och "transkribering" finns det ingen app med namn tips.
    Hittat några sökfunktioner men med söktermen "tips" så kommer förslag om Youtube och liknande fram.

    Så hur tar man bort eller ändrar i appen "tips" när man inte ser den?
     
  2. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Du går in inställningar, appar,och väljer samsungs appinställningar, där ligger tips appen
     
  3. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    använd appen ADB AppControl för att inaktivera appen om den inte går att inaktivera, går att inaktivera andra system appar också.

    ADB AppControl
     
  4. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    27
    Där har jag "Säker WIFI" och "Videospelare"

    "Tips" borde ligga där i mellan men tyvärr inte.
     
    Last edited: 7 okt 2022