Problem: Ta bort "branding", hur?

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av r_o_n, 10 okt 2013.

1. r_o_n

r_o_n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE
    Telefon 3:
    iPhone 5S
    Platta:
    iPad pro 12.9" 128GB cellular
    Info:
    Logitech Create Keyb Apple pencil
    Övrigt:
    Gått tillbaka till Apple, men stannar kvar på forumet. :)
    Jag har Tre som operatör. De har lagt in sin logga i startupsekvensen. Så när man startar telefonen från avstängd kommer deras fula logga som mest ser ut som en krokig bit av en tarm, typ. Hur tar man bort denna?

Vad är motsvarigheten till "jailbraik" på en iPhone?
    Behöver man något sådant som normal användare? Märkte att man behöver ju bara boka ur en ruta om man vill ta ner och installera appar från annat ställe än google play? Nu vill jag inte bryta mot några regler och vill inte att ni som svarar gör det heller. Men till iPhone så fanns det något som hette installous, där kunde man hitta appar som inte laddades ner vi iTunes (appstore). Finns detta till android med? Vid risk för regelbrott i svar räcker det med "ja" eller "nej". :)

2. Snaqejack

Snaqejack Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

r_o_n gillar detta.
  3. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag skulle säga nej, du behöver inte root, som motsvarigheten på Android heter. Android är mycket mindre låst än IOS. Du kan installera vilka appar du vill på mobilen. De hamnar på samma ställe som alla andra appar.

Root har man främst för att installera andra varianter av Android än Sonys. Det är för mycket avancerade användare, alltså folk som kan Android utan och innan. Risken är att du springer in i problem som du inte vet hur du ska lösa.Bekanta dig lite mer med telefonen först.

Last edited: 12 okt 2013
    r_o_n gillar detta.