Ta bort Comviq appar

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Axer, 31 okt 2011.

1. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej! Har just fått denna lur så jag är lite "noob" så, hur tar jag bort Comviq apparna? (Den är Comviq låst) Tack på förhand. (Har sökt!)

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Du rootar och tar bort de med antingen titaniumbackup eller rootuninstaller

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

3. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Aha, får gö det då. Tack!

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

4. Derivatan

Derivatan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nog för att jag tycker sökfunktionen är under all kritik, om jag jämför med t.ex. flashback forum, men det finns mängder med information här på forumet om detta. Så du bör ha hittat något, trots att sökfunktionen är dålig enligt mig, om du nu har sökt.

1.
    Roota telefonen med t.ex. z4root och in med titanium backup, avinstallera det du inte vill ha på telefonen.

2.
    Flasha in någon 2.3 baserad custom rom, t.ex. GSF eller CM7, och vipps så är all sån skit borta inklusive comviq bootloggan. Du får dessutom en rappare och bättre telefon på köpet.

Helt klart värt att köra på punkt 2, inte så svårt, bara göra som det står i guiderna.

Det finns ett underforum för just zte blade här på forumet, med mängder av information. :)

Edit:
    Det står även hur man väldigt simpelt låser upp telefonen, kostnadsfritt, i zte blade forumet alltså, om det är av intresse.

Last edited: 2 nov 2011