Eftersom jag är döv så ringer jag aldrig till nån, men den där jäkla Phone-knappen nertill på skärmen tycker jag att jag kommer åt av misstag titt som tätt. Finns det nån lösning för att "disabla" den eller koppla den till nån dialer som man inte råkar ringa upp nån av misstag med lika lätt?
Antar du kör Sense? Ladda ner en home replacement, exempelvis Helix (en av mina favoriter) och kör med den istället. Rootar du kan du säkert "stänga av" på nått sätt aka. ta bort apk'n?
Ah, det är home replacement jag ska leta efter. Rootat har jag ju redan gjort för länge sen. Det första jag gjorde var att roota, lägga in RA-recovery och flasha senaste radio:-) Sen dröjde det lite innan jag testade en custom ROM.
Om du har root så är det bara att ta bort /system/app/phone.apk Vet dock inte om det tar bort någon annan funktionalitet, så en backup innan är att föredra.
Då phone.apk är en del av systemet så kan du inte ta bort den utan att få en ostabil telefon så låt den vara. Här kan ni se mer vilka apps man kan ta bort och vilka man inte kan ta bort. http://wiki.cyanogenmod.com/index.php/Barebones
Den sköter bara telefonfunktionen, så det bör inte innebära försämrad stabilitet. I värsta fall så försvinner även möjligheten att skicka sms och mms. Som sagt. Testa att flytta den till sdkortet och ta bort den från /system/app/. om det inte fungerar som det ska så är det bara att flytta tillbaka.