Ta bort email från mobilen

Diskussion i 'Frågor och support' startad av SpamKiller, 24 maj 2012.

1. SpamKiller

SpamKiller Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!,

Kan inte email applikationen i Android utvecklas så att man kan välja att ta bort email permanent från mobilen direkt från Inkorgen eller låta mailet flyttas till papperskorgen.

Som det är nu finns endast valet att flytta emailet till papperskorgen först och sen öppna upp papperskorgen och köra samma procedur där för att ta bort mailet permanent.

Jag vill fortfarande ha kvar att kunna flytta email till papperskorgen för vissa mail vill man spara i mobilen där. För när jag öppnar mitt email konto via Outlook på PC'n så försvinner alla email från inkorgen i mobilen om jag inte skickat det till papperkorgen först, då ligger det kvar i papperskorgen.

Problemet är all spam som man vill kunna ta bort från mobilen direkt utan att skicka det till papperskorgen först och sen ta bort dessa från papperskorgen.
    Visserligen försvinner de ju då man öppnar Outlooken från PC'n, men det är ju inte alltid man är hemma och öppnar den.

Det finns ju inget spam filter i Android och även om jag har spamfilter i Outlooken så syncar ju Android all email på emailkontot.

Så det var därför jag tänkte att man kunde lägga till en funktion till i Androids email apllikation att från inkorgen kunna välja att ta bort ett email permanent från mobilen eller skicka det till papperskorgen.

Är det möjligt?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag tycker det låter som du gör det lite för avancerat.
    Enklaste lösningen är att du slutar använda Email-appen och Outlook och istället kör all mail till Gmail. Spam-filtret där är väldigt bra. Om du får spam så markerar du bara mailet som spam så lär sig Gmail vad som är spam.
    Du behöver aldrig bry dig om papperskorgen i Gmail. Den sköter sig själv.

Finns det någon anledning till att behålla Outlook på din PC?

Som svar på din fråga:
    Nej, det går inte på något enkelt sätt. Ta kontakt med utvecklarna av Email-appen och lägg in en change request på det du önskar ändra på. Hur gör man det? Ingen aning.

3. SpamKiller

SpamKiller Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tre emailkonton/emailadresser som jag lagt till i email-appen för att kunna kolla mailen via mobilen:
    1. Telia (Outlook-PC)
    2. Gmail (web-mail)
    3. Hotmail (web-mail)

Jo jag har märkt att Gmail och Hotmail har filter för spam och där hanteras emailen på ett klart bättre sätt än emailen via Outlook.

Tack för ditt svar i alla fall e7andy.

4. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du loggar alltså in på 2 olika webbmails och startar ett desktop-program för att kolla dina mail. Jag kollar endast i Gmail för mina 3 hotmail-konton, 5 Gmail-konton och 5 egna domäner.

1. Telia - Vidarebefordra alla mail till Gmail, då utnyttjar du spam-filtreringen i Gmail även för de mailen
    3. Hotmail - Vidarebefordra alla mail till Gmail

Lägg sedan till att du vill kunna skicka mail från din telia- och hotmail-adress i Gmail. Sen slutar du använda Email-appen, Outlook och hotmails webbmail.

Last edited: 25 maj 2012
  5. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    I K-9 Mail finns menyval för att tömma soptunna när man visar folderlistan för ett konto.