Ta bort enhet från google play

Diskussion i 'Allmänt' startad av Onkel Kostja, 26 mar 2012.

1. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag hittar ingen tråd som behandlar detta ämne. Peka mig gärna dit om jag missat något.

Jag köpte i dagarna en galaxy nexus som jag knöt till mitt google account. Mobilen visade sig lida av ett antal fel så jag lämnade tillbaka den. Innan jag gjorde detta så tog jag bort knytningen till mitt google account och återställde sedan telefonen.

Dagen efter köpte jag mig en annan telefon, men nu ser jag båda telefonerna i google play. Hur kan jag ta bort nexusen därifrån? Jag vet att jag kan dölja den i menyerna men dold betyder ju inte borttagen. Jag vill alltså ha bort nexusen från mitt google play. Hur ska jag gå tillväga?

mvh j

2. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Så vitt jag vet så går det inte? De enda man kan göra är att dölja telefonen något som jag gjort med min SGS då jag inte har kvar den...det gör du under inställningar men om någon vet hur man raderar så är det bättre.

3. Droid221

Droid221 Guest

Är väldigt tvivlande till huruvida detta ens är möjligt att göra. Har själv provat ett par gånger att leta efter någon inställning, men har inte hittat något. :/

4. jhedlof

jhedlof Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73

MINA ENHETER

Precis samma har hänt mig, lämnat tillbaka en GN och fått en ny. Googlade lite men det verkar inte som att det går att radera enheten på något sätt, så dölja den i menyerna är det enda som går, konstigt nog.

5. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det var ändå skönt att höra det inte bara var jag. Jag blev lite orolig att kopplingen till mobilen fanns kvar. Eller rättare sagt kopplingen från mobilen till google play. Jag vill ju inte betala för andras appar :)