Fråga: Ta bort ord i Swypes ordlista.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Skinksallad, 16 aug 2011.

  1. Skinksallad

    Skinksallad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    567
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Jag har en del felstavade och irriterande ord i swypes ordlista, det är ingen som råkar veta om och hur man kan ta bort ord där ifrån?
     
  2. UKG

    UKG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Skulle också vilja veta hur man gör. Undrar även hur man lägger till ord i ordlistan.
     
  3. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Detta står under inställningar.
    Lägga till ord i Swype

    Om ordet du önskar inte visas i fönstret för ordval när du försöker lägga in det kan du lära Swype ordet genom att lägga till det i Swype-ordlistan. Exempel: Swype känner inte igen ordet "zaq". Istället för att swypa ordet trycker du försiktigt på varje tangent: "z", "a", "q", följt av blanksteg så lär sig Swype att det är ett nytt ord. Nu kan du ange "zaq" med den vanliga införingsmetoden för Swype och ordet visas i fönstret för ordval.

    Det finns ett sätt att lära Swype ord som innehåller symboler (till exempel "[email protected]") eller ord med bara siffror eller inloggnings-ID): Ange först ordet eller orden du vill lägga till och markera textområdet med de nya orden. Tryck till slut på

    Swype-tangenten . Swype identifierar eventuella nya ord i den markerade texten och lägger till dem i ordlistan. En hjälpskärm visas med ord som lagts till. Exempel: Om "031 912970" finns i den markerade texten lägger Swype till både "031" och "912970" i ordlistan.

    För att ta bort ett ord i ordlistan markerar du ENDAST det ord du vill ta bort och trycker sedan på Swype-tangenten. En meddelandeskärm visas för att bekräfta att du vill ta bort ordet.