Ta bort uppdateringar / revert?

Diskussion i 'Legend' startad av teddyjohan, 29 jun 2010.

  1. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Upplever en massa problem med min Legend, såsom att den tappar anslutning till nätet (både GSM, EDGE och 3G) och den kan inte återansluta med "välj automatiskt", man måste välja ett kompatibelt nät manuellt. Problemet är bara att Telia har två separata anslutningar, vilket innebär att mitt manuella val bara funkar tills jag rör mig ut ur en 3G-zon och in i en GSM-only-zon...

    Utöver det har den börjat starta om sig själv sporadiskt. Blir nog en omstart om dagen, och diverse extrem lagg i widgetarna. Kör i princip inga appar som kan störa (har tagit bort allt jag icke använder och de jag använder har funkat bra även på telefonen jag hade före Legend)!

    Nu ligger väl en systemåterställning på agendan antar jag, men jag upplever att uppdateringarna var mer till skada än nytta. Kan jag på nåt (brick-fritt) sätt återställa OCH samtidigt ta bort uppdateringarna?
     
  2. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Du kan inte avinstallera uppdateringarna, nej. Alternativet kanske är att roota och köra en äldre build men eftersom HTC gjort nå fuffens så kan du inte ens där gå till en äldre loader... Så jag tror nog det är dött lopp där också.

    men för mig verkar det som en återställning är det bästa valet, säkert nå grejs som kokoat upp för dig sen uppdateringen o kanske nån inställning nånstans som inte blitt helt okej efter uppdateringen.