Ta emot/ringa utan täckning, med wifi?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Makkanize, 27 apr 2013.

1. Makkanize

Makkanize Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag har ett litet problem och skulle gärna behöva lite tips om vad jag kan hitta på.

Problemet:
    Jag har Tre som operatör och är rätt nöjd, Förutom att när jag är på jobbet så har jag 0 i täckning pga att det ligger ute i skogen i norrland.

Jag har tillgång till wifi, Så jag undrar om det finns något smidigt sätt att ta emot samtalen via en app över wifi istället.

Jag är lite inne på att köpa ett Skype nr och vidarebefordra alla samtal till detta nr. Detta skulle då kosta mig i skrivande stund 123kr för 3 månader.

Är det någon som har någon annan ide vad man kan hitta på?
    Viber fungerar till vissa personer, men inte alla mina kontakter som har det.

Vill även gärna kunna ta emot SMS om det så går, Alla förslag välkommnas!

Mvh Makkan

2. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Jag vet att tele2 har en app för att kunna ringa via wifi, känner inte till något om tre tyvärr.
    För att du ska knna använda din vanliga nummer för sådan krävs det att operatören har en tjänst för detta. Annars får man ordna på ett annat sätt, tex genom skype.

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

En variant är att skaffa voip-konto någonstans, t.ex. Phonzo. Sedan ställer du in att ditt vanliga mobilnummer ska vidarekopplas dit när telefonen inte är nåbar/avstängd och i telefonen ställer du in att du ska kunna ta emot ip-samtal. Två uppenbara nackdelar finns: Dels drar telefonen mer batteri när man ska kunna vara nåbar för ip-samtal och dels så innebär vidarekopplingen att du får betala för de vidarekopplade samtalen. Bästa vore väl om Tre kunde erbjuda sip-tillgång till vanliga mobilnummret men det tror jag inte de har.

4. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Den uppenbara lösningen är ju att du byter från Tre som inte uppfyller dina krav...

5. desireHD

desireHD Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

6. Makkanize

Makkanize Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har 3Fastpris, så ringer gratis, ska ta och kika på denna lösning.