Ta emot samtal när man surfar.

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by Highland, Jul 24, 2010.

1. Highland

Highland Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Vill börja med att säga att jag är väldigt nöjd med min X10. Men har ett problem. När jag surfar så kan jag inte ta emot samtal samtidigt. Kör i o för sig bara 2G för att spara batteri men skall väl inte ha någon betydelse?
    Jag undrar också om man kan vidarebefodra sms mellan olika tfnnr, då med "värdtfn" avstängd? Samtal är ju inget problem, men det borde väl även gå om man väljer vidarebefodra datasamtal? Får det inte att funka.

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag tro visserligen att det kan vara problemet. Är inte så säker men har för mig att 3G i stor del utvecklades just för att 2,5G inte är optimalt. Minns inte riktigt om X10 stöder GPRS eller EDGE som tillhör 2,5G. Någon annan som vet? Och varför använder man den tekniken när det finna 3G?

3. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Under 2G går det inte att ha en datakanal och en talkanal igång samtidigt, dock ska samtal,gå före data men det funkar inte alltid i Android, kanske är fixat i nyare versioner. SMS går över kontrollkanalen, går ej att skicka till annat nummer. Borde gå att implementera i basstationerna kan man ju tycka.

4. Trekis

Trekis Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan det vara lönt att surfa via 2g för att spara batteri? Det måste ta så mycket längre tid att surfa så det du tjänar in på 3g förlorar du på skärmen.

5. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Köper man en X10 och kör 2G för att spara batteri så kunde man väl lika gärna kunnat köpa en iphone?
    Spara inte batteri! Njut av X10:ans alla finesser! Så länge du är i civiliserade trakter så räcker det ju med att jacka i laddaren medan du käkar så klarar du dig vad du än hittar på för roligt. Telefonen är ju som bäst när man kör med allt påslaget. Det enda jag stänger av är blåtanden när jag inte har headsetet igång.

6. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Den stödjer Edge. Har du ingen 3G täckning så går den över till Edge. Kommer upp ett litet "E" istället för "3G" i statusfältet.

7. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Kan tillägga att detta bara gäller om man använder Telias 2G-nät, det är bara Telia som kör Edge i Sverige.