Tab 2 3g har blivit seg och instabil

Diskussion i 'Samsung' startad av osej, 18 aug 2014.

1. osej

osej Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    min T2 har blivit seg och instabil och eftersom jag inte är särskilt hemma på Android så förstår jag inte varför eller vad jag skall göra för att fixa den. Den är inte rootad och kör senast fw (422) från Samsung. Har inte överdrivet mycket program heller tycker jag, använder ca 10Gig av totalt 16. När jag kollar i uppgiftshanteraren så verkar det inte vara en massa som körs i bakgrunden. Det gör ingen skillnad om om jag stänger alla i uppgiftshanteraren. De program jag använder mest är den inbyggda mailklienten, chrome, clash of clans, simpsons, family guy, wordament och pocket mine. Vad göra? Tacksam för hjälp!

2. luddwig

luddwig Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Du kan ju prova med att återställa plattan och installera om allt på nytt. Gör gärna en säkerhetskopiering först. Så blir det lättare att få tillbaka dina program och spel.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag har också en Tab2 10.1 (WiFi-versionen) och jag uppelver också att den har blivit otroligt seg. till exempel tar det väldigt lång tid innan tangentbordet kommer fram när man klickar på adressfältet i chrome. En anledning till det kan förstås vara at chrome envisas med att ladda in senaste sidan/sidorna man var på när man startar den, samt att den dynamiskt ska söka efter innehåll när man sedan börjar mata in text.Kanske ska prova med stock-browsern kom jag på nu. Den blir också närmast stendöd under tiden som Google Play håller på med någon appuppdatering. Jag har faktiskt funderat på att systemåterställa plattan för att se om det blir bättre, för trots allt så finns ju inte så mycket unikt material sparat på den, utan det mesta ligger ju på diverse servrar och molntjänster.

4. luddwig

luddwig Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag har trimmat min platta med root och 4.4 kitkat och en kernel med överklockningsmöjligheter.

Nu flyter det på bra allting.. helt nöjd med plattan nu funkar snabbt och bra med processorn på 1260 mhz.

5. fredolf

fredolf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad är det för rom du kör ? Någon bra guide hur du flashar in ny firmware på plattan ?
    Plattan blev seg som as i och med att Jelly Bean kom.