Tab 2 samma skärmyta som 1?

Diskussion i 'Samsung' startad av Cire, 7 dec 2012.

1. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Hej!

Jag fick i uppdrag att sätta på screen protection på min mors tab 2 10.1. Dock verkar den inte vara anpassad då den täcker upp mer än själva skärmytan och därför även täcker högtalarna på sidorna vilket skapar utrymme för luft att komma in och dessutom blockerar ljudet.

Säljaren hon pratade med på affären sa att de var samma skärmskydd för p5510 och p7510 men inte kan de vara så?

Ni som haft båda eller den ena, ska alltså en version ett skärmskydd fungera på version två? Är de jag som misslyckats på något sätt eller är de säljaren? :<

2. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jag har enbart en Tab 2 och mitt skydd sitter perfekt. Det är uppenbarligen försäljaren som inte vet vad han snackar om.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

3. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Skärmarna på de båda är exakt lika stora, men P7500 har ju glas ända ut till kanten, vilket gör att skärmskyddet behöver vara större på den än på P5500, där högtalarna är längst ut på kanten.
    Kolla på denna bild så förstår du vad jag menar:

Om jag vore dig så skulle jag gå tillbaka till affären, och tala om att du blev "lurad" av säljaren, och om de fortfarande säger att det passar, ta med dig skyddet och din mammas tab 2!

Cire gillar detta.
  4. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Lyckades tala med samsungs egna killar på cdon's expo idag och de sa samma sak och nu när du visar bilderna är de ju ganska självklart. Får ta och åka förbi och förklara läget för dem.