tab 8,9 i bilen

Diskussion i 'Samsung' startad av Glutten, 11 dec 2011.

1. Glutten

Glutten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har köpt en galaxy tab 8,9 3g. Tanken är att jag ska bygga in den i min gamla Dodge och ha den som musikspelare bl,a. Problemet blir då att jag inte kommer att nå on/off och volym knapparna. Så min fråga är om någon känner till om det finns någon fjärrkontroll till taben? Trådlös eller inte spelar ingen roll. Mitt problem är att jag är så himla dålig på teknisk engelska, så om någon har sett något användbart och kan tippsa mej är jag väldigt tacksam. Gärna andra tipps när det gäller inbyggnad i bilen.

2. sieri

sieri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om du inte är jätterädd om garantin kan du ju alltid peta isär den och försiktigt löda på två kablar från strömknappen och dra dem till en befintlig knapp i bilen?

Annars ifall du låter bli att stänga av den kan du säkert lösa tändning av skärmen via någon app från en annan telefon?

3. sieri

sieri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har du bra batteri i bilen kan du koppla så den alltid laddar, även när bilen är avstängd och i telefonen aktivera "stay awake" för att den inte ska släcka skärmen när den laddar. Hur praktiskt det är att den alltid lyser mot klåfingriga ögon låter jag vara osagt!

Glutten gillar detta.
  4. Glutten

Glutten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tippset! Kanske jag kan utnyttja min Galaxy mobil till att styra den. får försöka studera lite om det. Jag har dubbla batterier, så ström ska det finnas.