Tab s9 problem efter uppdatering

Discussion in 'Galaxy Tab S9-serien' started by Don.Cyrano, Dec 5, 2023.

1. Don.Cyrano

Don.Cyrano Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej gott folk

Jag har fått ett konstigt problem på tab s9 efter att jag uppdaterade till one ui 6 android 14. Min skärm slutar plötsligt att registrera min fingrar men tar jag fram pennan så funkar det. Ibland står jag där och trycker och rätt var det är så funkar det igen en stund för att sedan sluta igen. Ibland funkar det rätt länge så jag glömmer bort det men så kommer tillbaka igen. Jag gör inget särskilt när det väl slutar fungera. Då den är ny och det var minst 10 år sedan jag satt framför Android så vet jag inte riktigt vad jag kan göra. Har inte läst att fler har haft detta problem efter uppdateringen. Allt jag provat än så länge är att force restart utan framgång.

Har ni några idéer?

2. identitymatrixI

identitymatrixI Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Rensa cache och gör en fabriksåterställning?

Kristy and Don.Cyrano like this.
  3. Don.Cyrano

MINA ENHETER

Uppdatering. LoL det verkar vara skalet som påverkar skärmen. Har ett ”folio” typ skal med en magnetisk framsida som ska släcka skärmen när man stänger den. Den funktionen stängde jag av då den även stängde av skärmen när man öppnade upp den och la den på baksidan. Nu märkte jag att när den förvaras bakom så slutar touchen att fungera ibland men när jag drar bort den så börjar skärmen funka igen. Måste ha något med magneterna att göra, som på något sett stör. Det verkade visst vara ett välkänt fenomen att magnetiska skal iallafall stör ut s-pen. Jahapp då får man hitta nytt skal då. Känns lite svårt att på förhand veta om dem stör eller inte . Tack för hjälpen

Kristy and night77 like this.
  4. identitymatrixI

identitymatrixI Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Roligt att det löste sig!

Är ditt skal från Samsung eller från tredjepart? Vet att likande problem finns kring Ipads och icke-officiella skal.

5. Don.Cyrano

MINA ENHETER

Det är ett tredjepart skal. Läste lite på redit och det verkar vara fler som har fått problem efter uppdateringen. Den verkar ha ställt till det med andra tillbehör som tangentbord.