Tab S9 som extern skärm över dp?

Diskussion i 'Galaxy Tab S9-serien' startad av mippen, 6 sept 2023.

1. mippen

mippen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har behov av att få bild från en usb-c dp signalkälla.
    När jag googlade runt lite så kom jag bara till massa appar som skulle installeras på både host och target.
    Sedan var det en kort text om att samsung har ngt inbyggt system för att agera skärm åt en host?

Någon som testat att använda en Samsung platta som extern skärm utan att köra cast eller ngn 3:e parts app?

2. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    278

MINA ENHETER

Dra ned toolbaren med "snabbgenvägar", finns second screen där.
    Om det är från en PC t.ex. så trycker du bara på Windowsknappen + K efter att du har kopplat upp båda enheterna mot samma wifi. Fungerar både på S8 Ultra och S9 Ultra.

Vet ej hurvida det går med endast kabel.

3. Tompa23

Tompa23 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Om jag inte är helt felt ute på hal is,så används usb porten endast för laddning och överföring av filer( både på det som finns på internminnet och på sd- kort).

Då tabs i regel kopplas upp via trådlösa uppkopplingar( standard är WIFI eller Blåtand).

Då det finns 2 olika sätt att spegla skärmen; det som redan har nämnts, men sen så finns också det inbyggda. ( som heter Smart Wiev).

Jag hade tidigare en A- serie,och när jag ex skulle titta på webbtv( ex på SVT- Play), så aktiverade jag helt enkelt skärmspeglingsfunktionen= SmartWiev.