Tab1 10.1, wifi problem

Discussion in 'Samsung' started by SaberBlade, Sep 30, 2013.

1. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Har satt upp en router som agerar som en åtkomstpunkt till min huvudrouter som är anslutet till internet. Båda routrarna är ASUS. Men jag har börjat märka att Tab1 som är anslutet till den sekundära routern, inte agerar vidare bra. Den har konstant kontakt men det går antingen segt eller hänger upp sig helt.

Jag kan dock komma åt den sekundära routern med både bra ping och komma in via webläsare från datorn som står i samma rum som huvudroutern, så signalen måste komma fram till den andra utan problem. Hade signalproblem i början, men det verkar helt fixat nu. Lägg där till att både en S4 och S2 kan surfa utan problem i samma rum som Tabben ligger i. Vågar man tro att plattan antingen har en dålig WiFi mottagare, eller rent av börjar gå åt skogen?

Hur upplever folk som provat på Tab1 och en Note 10.1 hur pass bra/dålig WiFi är i jämförelse? Funderar nämligen på ett byte. Tidigare hade jag en egen internetuppkoppling med router på samma plats som plattan, men bara en vägg emellan och ca 3-5 meter från routern sänkte signalen att man kunde knappt streama media på plattan.

2. Drkosmos

Drkosmos Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har haft problem med min Tab2 om den har legat igång med wifi under en lägre tid +6timmar med att överföringshastigheten blir väldigt dålig. Och då har det hjälpt med att stänga av och sätta på wifi på plattan för att att det ska funka igen.