Tabben är otroligt slö (Film i tråden)

Diskussion i 'Samsung' startad av Nawks, 9 nov 2011.

1. Nawks

Nawks Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej gänget,

Jag skuttade glatt iväg och köpte mig en galaxy tab 10.1 i söndags men så fort jag började använda den slog det mig hur otroligt långsam den var (rent av hackade)

Jag rensade bort allt förutom länkar till program på första sidan vilket gav en liten prestationsökning men den små hackar iaf då jag byter skärmm eller plockar fram fler program.
    (Detta syns inte övertydligt på filmen, men människorna som sett plattan har reagerat på vilket dåligt flyt det är)

Notera även vad som händer när jag sätter igång en 720p serie som fungerar 100% på en samsung galaxy s.

Ska det verkligen vara såhär?

Jag provade även att installera ADW istället för touchwiz, lite lite bättre fungerade men långt ifrån tillfredsställande.

Några tips?

Filmen: http://3d-design.se/tab.mp4

Mvh
    Pär Pettersson

2. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har kört big bang direkt från usb sticka utan någon som helst laggning . Min tab är helt stock. Jag har dock märkt att man kan inte ha widget igång samtidigt det tar hårt på tabben. Jag använder moboplayer och stockplayern. Båda fungerar bra på mina avifiler

3. Nawks

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej och tack för svaret, skall prova dessa programvaror men det löser dock inte problemet med att det rent generellt känns som dockan hackar/laggar/segar.

Men jag undrar dock vad som menas med "min tab är helt stock"?

4. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

nästan alla mkv serier/film som du kan ladda ner från Internet är codade i highprofile och det stöds EJ av tegra2. Diskuterats och finns information om detta då problemet gäller allt som kör tegra2.

Sök och du vill finna..

Att de fungerar på Galaxy S är för att den här stöd för mkv highprofile samma sak med den första galaxy tab 7" som spelar upp alla serie 720p releaser utan problem men på Galaxy 10.1mså fungerar det inte. Vissa säger att diceplayer löser detta, men visst blir det bättre men det laggar tappar bilrutor ändå. Sitter inte i spelaren utan i hårdvaran.

Rekommenderar att du lämnar tillbaka den då den är så pass ny och köper kommande Asus Prime eller annan platta som inte har Tegra2.

Ang hemskärmar och meny lagg så är det standard, Kommer säkerligen förbättrad med uppdatering till 3.2. Både XOOM och Transformer fick bättre flyt då de uppdaterades till 3.2. Och kommer säkert bli ännu bättre då ICS kommer men det kan dröja då vi ännu inte fått 3.2 som övriga fick i somras.

Du har säkert kollat att du har senaste programvaran och startat om plattan en sväng efter att du fick den.

Last edited: 9 nov 2011
    Nawks gillar detta.
  5. Nawks

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, det var precis de svar jag ville ha.
    Tråden kan stängas :)

6. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

En sak som jag märkte när min laggade lite mellan skärmarna var att den "antal aktiva program" gör att det laggar till rejält. Testa ta bort den widgeten och se om det funkar bättre.

7. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag menade att jag inte rootat min tab eller likn.