Tablet 9458DCB

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av androz, 17 november 2013.

1. androz

androz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.
    Jag har köpt en DMTECH Tablet 9458DCB och den fungerar bra, förrutom en sak.
    Jag kan inte surfa på den.
    När jag ansluter den till ett wifi nätverk så är den ansluten, men det går inte att surfa på den. Kan inte öppna webbsidor, kommer inte in på google play etc.
    Varför fungerar det inte att surfa på den? Någon som vet?

Jag har den ansluten till ett wifi nätverk via iphone 4. Min vanliga dator fungerar jättebra via det nätverket men inte denna platta.

:ehm:

Last edited: 17 november 2013
  2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Du korspostar samma fråga i en massa trådar, håll dig till en tråd! Du skriver på något ställe att det inte fungerar att uppgradera med senaste firmwaren. Är du säker på att du fick till uppgraderingen med hjälp av RK-Batchtool? Den uppgraderingen löser en del problem med just wifi. Du har support på 031-687350 ifall du behöver hjälp.

3. androz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag

laddade ner uppdateringen från netlogic.se och följde anvisningarna i manualen.
    Men inget hände. När jag hade laddat ner mappen så stod det att efter att jag kopplat in plattan via usb och med strömkabeln så skulle jag högerklicka på mappen och extrahera alla. Jag gjorde precis som det stod men det kom upp ett meddelande om att jag måste först sätta in en mapp i mappen innan jag kan extrahera den.
    enligt anvisningarna så skall detta göras först och sedan ska jag klicka på RK - batchtool.

Denna uppdatering fungerar inte, har provat 3 gånger men ingenting händer.

4. androz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nu har jag

laddat ner och testat uppdateringen från netlogic.se 6 gånger.
    Fortfarande så fungerar det inte.
    Jag kan inte extrahera mappen med uppdateringen.
    Mappen som innehåller upgrade tools är inga problem, den går att extrahera utan problem, men mappen som heter update_2013-05-10.zip går inte att extrahera. Det kommer alltid upp ett meddelande om att mapen är tom och att man måste klistra in en mapp i den innan man kan extrahera.

Jag har även ringt supporten igår och de testade att ta ner den och extrahera och det funkade jättebra för dem. Kan det ha med systemet på datorn att göra?
    Jag kör på windows 7 och jag har laddat ner winzip men det fungerar fortfarande inte.

Hur kommer det sig att den ena mappen går att extrahera men inte den andra?

Jag har ju som sagt strul med wifi på plattan och RK batchtool är ju den som ska lösa de problemen tydligen, finns det nåt annat sätt att göra det på?`
    Enligt datorn så har jag tydligen även den senaste mjukvaran installerad på min platta, men ändå så funkar inte wifi.

5. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.484
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Provade precis att ladda ner och packa upp "update_2013-05-10.zip" och det var inga problem alls, det är något lokalt fel hos dig.

6. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Tålamod är en fiskares bästa vän.... jag tror du är för arg och irriterad så att du inte tänker klart.

Du skall ladda ner och zippa upp RKbatchtool så att du kan köra det programmet. Själva uppgraderingsfilen är den största filen och den skall heta "img" på slutet. Du har förmodligen ställt in så att winzip skall hantera img-filer så att även uppgraderingsfilen får en winzip-ikon (vissa får samma ikon som sitt brännarprogram) men låt den filen bara vara, försök INTE att zippa upp själva img-filen. Du skall bara veta var den ligger (tex på skrivbordet).

Anslut sedan plattan till USB-kabeln i uttaget "USB" inte i "host". jag vill minnas att du skall hålla inne "ESC+power" och trycka in ett gem i resethålet och sedan släppa reset men hålla kvar knapparna till windows plingar till och letar efter drivrutiner. Windows kommer söka på winupdate men kommer inte hitta så du skall peka på den katalogen där RKBatchtool ligger sedan väljer du rätt mapp beroende på om du har intel, amd, win 7 32 eller 64 bitars. För win 7 64 bitars kan du behöva ange AMD-drivrutinen. När siffran 1 lyser grönt i RKBatchtool så browsar du fram själva img-filen och sen trycker du på upgrade. Själva uppgraderingen tar ett par minuter.

Hör av dig igen om du inte får till det.