Tablet Asus vs Samsung vs Huawei

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av kopimi, 2 maj 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. kopimi

kopimi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Står i valet och kvalet med att köpa en tablet och har hittat 3 stycken olika modeller som jag är intresserad av. Skulle vilja ha lite tips om det är någon här som har erfarenhet av dessa modeller.

Den kommer främst användas för hemmabruk med klåfingriga barn i hushållet som säkert kommer vilja utnyttja den för att titta på Youtube (Bussar/Tåg är hett!)

Modellerna jag kikar på är Asus TF300T, Samsung 10.1 alt Huaweis MediaPad.
    Vet att MediaPad:en är betydligt mindre i storlek (7") men priset är en faktor då jag vill ha en relativt ok tablet utan att behöva gå upp allt för mycket i pris. Helst 3-4k-området om någon vill tips om en liknande tablet. (ICS är ett måste)

Asus
    Samsung
    Huawei

Last edited: 2 maj 2012
  2. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Hej:-) Min personliga åsikt då jag haft flera plattor tex samsung galaxy tab10.1 samt asus transformer och nu kör med huawei som jag gillar:-) Perfekt storlek för mig då den tas med lätt när jag är ute. Och hemma som smidig soffplatta:-) Dom större jag haft tog jag sällan med mig utan såldes ganska snart pga av det. Sen att ring o messa fungerar utmärkt med denna gör inte saken sämre. Uppdaterat den till ics igår och den funkar bra! Helt klart värd sitt pris 2990 hos telia.

Skickat från min HUAWEI MediaPad via Tapatalk 2

3. orangesanfransisco

orangesanfransisco Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Trots att jag har en xoom (i samma storlek som asus och samsung plattan) så skulle jag säga att en mindre platta är bättre storleksmässigt. Dessutom så har den bra prestande och är relativt billigt (som Ekman har nämnt, 2990 fr telia)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.