Tablet Market?

Diskussion i 'Applikationer' startad av drgregur, 24 okt 2011.

1. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Någon som vet om det går att få fram appar på Market som enbart är för tablets? Kan inte hitta något sånt filter eller så gör jag fel.. Tips?

2. mannequin

mannequin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tror du måste vara inne på en tablet då..
    har för mig att om man sitter med en mobil som har 2.1 så ser man inte apps som kräver 2.3 etc

3. drgregur

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har provat, men kan inte hitta något..

4. AlexE

AlexE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Har inte kollat själv men har hört att någon slags tabletsektion ska finnas i senaste marketversionen. Annars kan du alltid kolla tablified.com som listar tabletappar.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

5. drgregur

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har också läst det. Men nya market är inte tillgängligt för tab ännu.. inte vad jag har sett.

6. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Version 1.0.16, som ju ska vara en version optimerad för Honeycomb ligger uppe på Android Market: https://market.android.com/details?id=com.google.android.finsky. Kan det vara något? Äger dessvärre ingen surfplatta, och några skärmdumpar finns för den delen inte heller att tillgå.

7. drgregur

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

JO har den versionen. Men finns liksom ingen kat. för enbart Honeycomb. Man skulle vilja kunna se vad som fanns ute enbart för tablets..

8. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Tablets kommer nog aldrig få en egen kategori. Speciellt nu när ICS kommer. Google verkar tänkt att det inte ska vara någon gruppering eller skillnad på telefon och tablets då det kommer till apps. Tycker personligen det är kasst.. Hade gärna sett en gruppering lik den Apple har mellan iphone och ipad.

Nedan tagit från intervju med Andy Rubin.
    7:19AM Joanna Stern's up! She's asking about a time table for seeing more apps on Android tablets, and when ICS will hit tablets.

7:20AM Andy: "You can't think about having one screen size. Phones and tablets have different sized displays -- that's why the Android Market doesn't have segments of apps that specifically run on phones and specifically on tablets."

7:21AM Walt's suggesting that there are extremely few "tablet-optimized" apps on Android tablets. Andy: "There shouldn't be tablet-specific apps. It's not necessary to make the distinction. If someone writes an ICS app, it'll run on both. That's the remerging of these things. I want an app written on TVs to run on phones."

7:22AM Andy's making it super clear that ICS is killing this notion. If you're hunting for a Twitter app that looks different + takes advantage of the tablet screen space, don't count on it. Odd.

Liveblog from AsiaD: Andy Rubin, SVP of Mobile at Google -- Engadget

Last edited: 27 okt 2011
  9. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Dom som gör apparna till ics kommer väl iaf få göra ett gränsnitt för stora skärma och ett för mindre skärmar iaf?

Får ju inte plats lika mycket på en liten skärm som en stor och man kan väl inte anpassa alla apps till liten skärm för att sedan köras på stor skärm det låter ju puckat.

10. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Det finns en app som heter Tablet Market som listar tablet apps.

Sent from my MB525 using Tapatalk